Školenia, zamerané na osobnostný rast ľudí, tzv. human skills, sú vždy cennou investíciou do rozvoja zamestnancov. Pomáhajú zlepšiť komunikáciu a spoluprácu, posilniť firemnú kultúru a tým zvýšiť produktivitu a konkurencieschopnosť na trhu. Sú to netechnické zručnosti, ktoré sú kľúčové pre úspech nielen v práci, ale aj v osobnom živote. Odzrkadľujú úroveň komunikácie s okolím, osobnostné črty, charakterové vlastnosti a správanie.
Rozvojový program s tematikou vedenia ľudí k dosahovaniu výsledkov organizuje pre novovymenovaných manažérov Jana Lörincová, konzultant pre vzdelávanie. Program je koncipovaný tak, aby viedol k zefektívneniu individuálneho a tímového výkonu. Počas školenia sa účastníci venujú výzvam, ktoré prináša nástup do riadiacej pozície: ako si budovať vlastnú dôveryhodnosť, ako pracovať s tímom, ako riešiť konflikty, ako poskytnúť spätnú väzbu a uznanie, prečo sú dôležitým motivačným nástrojom... na všetky tieto a ďalšie otázky im dala odpoveď lektorka Erika Falťanová, ktorá vedie tréningy pre novovymenovaným manažérov v USSK už trinásť rokov.
Erika je medzinárodne certifikovaná trénerka a koučka. Profesionálne sa tréningom a koučingu venuje vyše 20 rokov a má bohaté skúsenosti s riadením ľudí vo výrobných a obchodných spoločnostiach. So svojimi klientmi vždy hľadá riešenia a riadi sa mottom:
“Ak hľadáš problémy, nájdeš problémy, ak hľadáš riešenia, nájdeš riešenia.”
Marcela Krištofčíková z Nákupu, vedúca oddelenia Transakčné činnosti – materiál, zdieľala svoje dojmy: „Lektorka bola mimoriadne znalá a dokázala zložitú problematiku vysvetliť jasne a zrozumiteľne. Poskytla množstvo užitočných a zaujímavých príkladov z praxe. Okrem teoretických poznatkov sme mali možnosť získať aj praktické skúsenosti v podobe interaktívnych skupinových úloh, čo považujem za veľmi cenné a veľmi ma to bavilo. Jednou z ďalších výhod školenia bola možnosť spoznať kolegov z iných oddelení. S viacerými som už riešila rôzne pracovné záležitosti, no nikdy sme sa fyzicky nevideli. Osobné stretnutie určite prispieva k upevneniu pracovných vzťahov a vedie k efektívnejšej spolupráci. Diskusie s ostatnými kolegami počas školenia prispeli k lepšiemu pochopeniu tém a výmene skúseností. Školenie bolo kvalitné a teším sa na ďalšie vzdelávacie aktivity, ktoré sa budú, dúfam, organizovať. Určite by som ocenila viac školení osobnou formou, nakoľko interakcia a spoznávanie iných ľudí majú svoje výhody.“
Kristína Grófová, riaditeľka pre globálny nákup, zhodnotila školenie takto: „Veľmi pozitívne hodnotím konkrétne príklady a úlohy, ako aj odbornosť a skúsenosti lektorky. Vďaka tomu, že školenie bolo rozdelené na 2 + 2 dni, sme sa mohli lepšie sústrediť na prezentované témy.”
Školenie sa uskutočnilo v dvoch blokoch, 13. – 14. júna a 24. – 25. júna. Súčasťou programu je follow-up, ktorý účastníci absolvujú na jeseň. Jeho cieľom bude upevnenie vedomostí a zručností získaných počas predchádzajúcich blokov. Účastníci budú mať možnosť zdieľat svoje skúsenosti s aplikáciou získaných znalostí v praxi a dostanú priestor na otázky a objasnenie nejasností.