Prvý vlak naložený rudou prišiel do košických železiarní po širokorozchodnej trati z bývalého Sovietskeho zväzu 11. mája 1966. Štyridsať rokov od vzniku
širokorozchodnej trate si minulý mesiac pripomenuli železničiari mimoriadnou jazdou historickým vlakom po širokorozchodnej trati. Mimoriadny vlak vedený motorovým vozňom M 131.1125, prezývaným
medzi ľuďmi v modrých uniformách Magda, vyrazil na trať 10. júna 2006 z rušňového depa Haniska pri Košiciach smerom na Maťovce až po slovensko - ukrajinské hranice. Pre všetkých, ktorí jazdu
absolvovali, to bol nekaždodenný zážitok. Nielen preto, že sa mali možnosť viezť v dnes už múzejnom exponáte, ale tiež preto, že obyčajný smrteľník sa po širokorozchodnej trati nemá ako zviezť,
pretože po nej nepremáva verejná osobná doprava.
Širokorozchodná trať je pre hutníkov dôležitou dopravnou tepnou. Za štyridsať rokov vlaky priviezli na prekladisko viac ako päťsto miliónov ton rudy. Časť z nich
putovala do vysokých pecí košických železiarní a časť smerovala do ostravských hút. V súčasnosti na centrálne prekladisko rúd divízneho závodu Vysoké pece USSK ročne prichádza po širokorozchodnej
trati z Ukrajiny osem miliónov ton železnej rudy.
Čistý zisk za tretí štvrťrok 2024 vo výške 119 miliónov USD alebo 0,48 USD na zriedenú akciu.