Viac ako dve stovky železiarov, spolu so svojimi partnermi, využili ponuku generálnej riaditeľky Štátnej filharmónie Košice Lucie Potokárovej a zúčastnili sa na koncertoch Košickej hudobnej jari, ktoré sa konajú v Dome umenia.
Glièreov Koncert Es dur pre harfu a orchester v interpretácii Claudie Lucie Lamanny v sprievode orchestra ŠFK a Šostakovičova „Leningradská“ pod taktovkou Ilyicha Rivasa uzavrú 67. ročník festivalu Košická hudobná jar, partnerom ktorého je naša spoločnosť. Koncert sa bude niesť na vlnách krásy harfových tónov a apelu na ľudské hodnoty a uskutoční 25. mája 2023 o 19.00.
Všetky koncerty, či už komorné, alebo symfonické, boli jedinečné, krásne a obohacujúce. Špeciálne bývajú vždy koncerty, ktoré otvárajú alebo uzatvárajú festival. Kto sa chcel zúčastniť otváracieho koncertu, musel sa preto zapojiť do ankety, ktorú sme mali uverejnenú v našej aplikácii.
Nuž a na záverečný koncert dostanú pozvánky tí, ktorí reagovali na našu výzvu a podelili sa s nami o svoje dojmy alebo fotografie.
Všetci ostatní záujemcovia si môžu vstupenky kúpiť buď vo vstupenkovej pokladni, alebo cez internet:Podujatia - WebList (colosseum.eu).
Prinášame vám koláž hodnotení a fotografií kolegov z koncertov, ktorých sa zúčastnili.
Otvárací koncert
Miroslav Vankovič: „Otvárací koncert KHJ bol úžasným podujatím. V počúvaní vážnej hudby sme s manželkou nováčikmi, o to viac to bol pre nás ohromujúci zážitok. Počuť takúto hudba naživo v úžasnej atmosfére Domu umenia bolo priam dych berúce. K tomu mala moja polovička v tento deň narodeniny, takže ste sa nám nevedomky postarali nie len o krásny večer ale aj narodeninový darček. Lepší by som ani nevymyslel -:)
Alica Mašlejová: „Violončelo v podaní vychádzajúcej dánskej a vlastne medzinárodnej hviezdy Jonatana Swensena a Dvořákov koncert pre violončelo a orchester h mol op. 104 boli skvelou voľbou na úvod 67. ročníka Košickej hudobnej jari. Tento koncert vo vynikajúcom prevedení symfonického orchestra patrí medzi jeho najslávnejšie skladby. Opäť raz nás uchvátila sila jeho melodickej invencie a povznášajúcej nálady.“
Komorný koncert Minimal piano
Michal Bigaň: „Som rád že naša spoločnosť podporuje takéto podujatia a zároveň sa chcem poďakovať za vstupenky. Bol to nádherný zážitok, skvelá hudba aj interpretka, a asi „naj“ koncert na akom sme kedy boli."
Ján Šima: „Tento koncert, bol pre mňa a moju dcéru celkom iný, ako sme boli zvyknutí. Po 1. kole som mal zmiešané pocity, taktiež po 2. kole to nebolo o nič lepšie, no v 3. kole to nabralo živšie kontúry a to sa mi už celkom zapáčilo. Prídavok bola čerešnička na torte a malo to pre moje zmysly energiu. Celkovo vnímam tento koncert ako obohatenie môjho obzoru v hudbe ako takej.“
Juraj Valent: "Nádherné, živé, silné skladby určené pre sólový minimalistický klavír v podaní svetoznámej klavírnej virtuózky Maki Namekawa z Japonska sú príjemným povzbudením duše. Očarujúce tóny plné precítených tónov a lásky k hudbe od skladateľa Györgya Ligetiho odporúčam pre náročného poslucháča. Ďakujeme ŠFK za príjemný umelecký zážitok."
Barok a Jazz
Katarína Kučerová: "Koncert sa mi veľmi páčil aj svojou netradičnou kombináciou baroka a jazzu. Krásny jemný melodický začiatok sa preklenul do zaujímavej kombinácie prijemného fagotu a sláčikov v klasickej aj jazzovej podobe. Na záver koncertu Košická filharmónia previedla úžasný výkon pri jazzovej skladbe. Bol to celkovo skvelý umelecký zážitok.“
Robert Bencko: "Za vstupenky na koncert Barok a Jazz veľmi pekne ďakujem. Bolo to príjemné a upokojujúce, aspoň ten barok . Jazz bol strhujúci, určite všetkých postavil zo stoličiek, aj keď na mňa trochu surový.“
Stanislav Olejník: "V prvom rade, chcem sa poďakovať za lístky na koncert . Na koncerte vážnej hudby som sa zúčastnil úplne prvýkrát, síce to nie je môj žáner ani štýl hudby, ja radšej preferujem tvrdý rock a metalovú hudbu, ale keď som videl, ako si koncert po celý čas užívala moja manželka, potešilo ma to a vychutnal som si koncert spolu s ňou. Ďakujem za príjemný kultúrny zážitok."
Ján Šima: „Koncert, bol úžasný a ako vždy koncovka s džezovým nádychom bola pre mňa naj.“
Vladimír Adamčo: „Prvá časť koncertu preniesla poslucháčov do hudby 17. - 18. storočia, do obdobia kráľov, dvoranov a šľachticov. Jemná, milá hudba sláčikov sprevádzaná zvukom tichého čembala a fagotu vo mne evokovala hudbu bálov vtedajšej doby, ktoré boli viackrát spracované na filmovom plátne. Aj po prestávke pokračoval orchester v tomto zložení hudobných nástrojov, kde jediným dychovým bol fagot a potleskom od obecenstva si vyslúžil prídavok. Suita Georga Gershwina už bola obsadená kompletným orchestrom, mala nádych komickej hudby počas vystúpenia klauna v cirkuse, pretože v nej zazneli málo používané nástroje ako štyri klaksóny auta veterána. Skladba v závere zmenila svoj charakter a vyvrcholila dynamickým a hlasným záverom celého orchestra. Táto časť si búrlivým potleskom tiež vyslúžila opakovanie.“
Michal Bigaň: "Koncert barokovej hudby v kombinácii so sprievodom hoboja vo mne vyvolal emócie upokojenia. Hudba bola tlmená, ľahko sa počúvala a doslova ma vtiahla do minulých čias. V druhej časti koncertu sa mi páčila modernosť a razancia jazzu, ktorú ukľudnil hoboj. Táto polyfónia protikladov ma očarila a utkvela v pamäti."
Rachmaninov a Bruckner
Ján Šima: "Koncert Rachmaninov a Bruckner bol ukážkou, ako celé hudobné teleso precízne pracuje a vie zanechať dojem z predstavenia. Prvá polovica sa niesla od začiatku nečakaným rýchlym tempom a energiou tak muzikantov ako aj Eugenea ( už po 15 minútach si utieral vlhko z hlavy ). Klavírne prevedenie od ZEE ZEE viac ako 30 minút bolo pomerne náročné aj na fyzický výkon. Škoda len že, z miesta kde sme sedeli nebolo vidieť na ruky klaviristky. Druhá polovica sa niesla v začiatku v pokračujúcom rýchlom tempe až do pomalých partií ku koncu ( na konci som sa už premáhal ) . Najväčší dojem na nás zanechalo všeobecne „plný dom nástrojov“ a samozrejme klaviristka, bubny, naraz znejúce desiatky huslí a taktiež „vybrnkávačky“ na strunách."