Vyhľadávanie:

Veľtrh študentských spoločností po novom

Veľtrh študentských spoločností po novom

Junior Achievement Slovensko si pripomína desiate výročie vzniku

Študenti
Kto súťažil v kategórii Marketingová prezentácia študentskej spoločnosti, musel svoju firmu a jej zameranie predstaviť pred publikom na pódiu.

Keď sa v roku 1919 rozhodol Horace Moses založiť v USA neziskovú organizáciu Junior Achievement, možno ani netušil, ako sa jeho myšlienka - poskytnúť mladým ľuďom, ešte predtým, než opustia školské lavice, praktické podnikateľské vzdelanie, ujme takmer na celom svete. Koncepcia učenia sa praxou bola medzi študentmi rovnako populárna vtedy, ako aj dnes. Programy sa postupne rozšírili do mnohých štátov. V súčasnosti je do nich zapojených približne 4,5 milióna študentov v 106 krajinách, vrátane Slovenska.

V tomto roku si Junior Achievement SR - Mládež pre budúcnosť, pripomína desiate výročie svojho vzniku. Poslaním tejto organizácie je od samého začiatku umožňovať mladým ľuďom vzdelávať sa v podnikaní a ekonomike voľného trhu, a to aj prostredníctvom dynamického partnerstva medzi podnikmi a školami. Študenti sa učia dôležitým zručnostiam, naberajú skúsenosti, vďaka ktorým sa stávajú náročnejšími zákazníkmi, produktívnejšími zamestnancami a nakoniec aj zodpovednejšími členmi podnikateľského sektora. Spoločnosť U. S. Steel Košice patrí medzi významných podporovateľov programov Junior Achievement, z ktorých medzi najrozšírenejšie patrí Aplikovaná ekonómia a Základy podnikania.

Špeciálnym projektom tejto organizácie sú medzi mládežou veľmi obľúbené súťaže. Nesporne najatraktívnejšou je veľtrh študentských spoločností.

V Košiciach sa jeho v poradí už deviaty regionálny ročník uskutočnil v stredu 31. marca 2004. Na podujatí, ktoré podporila aj spoločnosť U. S. Steel Košice, sa v priestoroch obchodného centra Cassovia predstavilo dovedna tridsať študentských spoločností programu Aplikovaná ekonómia z rôznych regiónov Slovenska. Po prvýkrát v histórii ponúkali svoje výrobky a služby i na predaj. Podmienkou bolo, aby to neboli prototypy účelovo vyrobené alebo vymyslené len kvôli veľtrhu, ale také, ktoré v čase svojho pôsobenia spoločnosť reálne predávala, či poskytovala.

Odborná porota mala ťažkú úlohu. Vybrať spoločnosť s najlepším produktom, environmentálnym výrobkom, najlepší manažérsky tím a najlepšiu marketingovú prezentáciu študentskej spoločnosti nebolo vôbec jednoduché. Originálnych nápadov bolo viac než dosť. V kategórii Najlepší produkt, ktorým bola nahrávka plesu na video a DVD, nakoniec zvíťazila firma gymnazistov z Rimavskej Soboty - KeŠoS. Cenu za Najlepší environmentálny výrobok - vianočné ozdoby z obalov na čajové sviečky si odniesla spoločnosť Zweng z gymnázia v Spišskej Novej Vsi. V súťaži o Najlepší manažérsky tím vyhrala spoločnosť YBC z Evanjelického gymnázia v Tisovci a v kategórii Marketingová prezentácia firma NUEVO z Evanjelického gymnázia sv. T. Akvinského v Košiciach.

Ďalšie články

EÚ potrebuje odolné a silné podniky

Tesne pred začiatkom maďarského predsedníctva Európskej únie, ktoré začalo v júli, sa stretli v Budapešti európski zamestnávatelia združení v BusinessEurope, aby rokovali o konkurencieschopnosti a odolnosti európskych podnikov. Republikovú úniu zamestnávateľov reprezentoval na tomto stretnutí jej prezident Miroslav Kiraľavarga.

Používame cookies, aby sme návštevníkom poskytli čo najväčšie pohodlie pri používaní tejto stránky. Viac info...