Zimné obdobie už definitívne zatvorilo za sebou dvere a na výmenu pneumatík je už naozaj najvyšší čas. Niekto sa však môže opýtať, prečo nejazdiť i naďalej so zimnými
pneumatikami keď sú omnoho mäkkšie ako letné?
Známy slovenský automobilový pretekár Igor Vlasatý nás z tohto omylu veľmi ľahko vyviedol: "Zimné pneumatiky v týchto dňoch, keď je i teplota asfaltu vyššia,
viac hučia, majú väčší odpor "valenia", viac sa opotrebujú, zvyšujú spotrebu paliva a v konečnom dôsledku zhoršujú jazdné vlastnosti vozidla. V letnom období stláčame silnejšie i plynový pedál,
ktorému viac vyhovuje konštrukcia letných pneumatík. Nehovoriac, ak sa k tomu pridruží dážď, môže to skončiť šmykom."
AKO NALOŽIŤ S PREZUTÝMI PNEUMATIKAMI?
Vlasatý odporúča uskladniť ich za primeraný poplatok v značkových servisoch, ktoré majú na to patrične prispôsobené priestory. Ak sa predsa len rozhodnete pre domáce
uloženie, nesmiete zabúdať, že v týchto miestach nesmú byť chemikálie. Vhodné sú tmavé priestory. Najoptimálnejšia poloha uskladnenia pneumatík je uložiť ich na seba a občas vymeniť ich poradie. Ak
priestory umožňujú položiť ich zvislo na behúň, treba nimi pravidelne otáčať.
HUSTOTA PNEUMATÍK
Nízky tlak zvyšuje spotrebu paliva a znižuje ovládateľnosť auta a pri výrazne vyššom tlaku v pneumatike hrozí "strelenie" či vydutie pneumatiky. Hodnoty optimálneho
tlaku uvádzajú výrobcovia v návode a v príručke na údržbe vozidla.
Čistý zisk za tretí štvrťrok 2024 vo výške 119 miliónov USD alebo 0,48 USD na zriedenú akciu.