Vyhľadávanie:

Ján Kostišče sa stará o koľajnice dlhé ako z Košíc do Žiliny

Ján Kostišče sa stará o koľajnice dlhé ako z Košíc do Žiliny

Už viac ako 40 rokov je Ján Kostišče verný opravám koľají a výhybiek.  A že ich máme v podniku dosť.... Pre zaujímavosť, koľajisko vlečky má celkovú dĺžku 232 km, z toho 22 km tvorí široký rozchod a k tomu treba ešte započítať 890 výhybiek rôzneho tvaru a zvršku.

Jeho terajšou prácou je starostlivosť o železničný zvršok a spodok a elektrické zariadenia nachádzajúce sa na vlečke. Pracuje ako výkonný manažér pre trate a elektro „Riadim tri majstrovské úseky. Riešim každodenné problémy spolu so svojimi kolegami.  Ide väčšinou o manuálnu prácu. S menším počtom zamestnancov je treba veľa plánovania a logistiky.  Koľajnice sú ako tepny a žily, keď sa niektorá zatne, je to problém.  Staráme sa o koľajnice, ktoré majú dĺžku ako trasa  z Košíc do Žiliny a udržať koľajisko s 23 ľuďmi je ťažké,“ hovorí Ján Kostiščše.

Počas dlhého pracovného pôsobenia  viedol na traťovej údržbe pracovné tímy a zaškoľoval mnohých zamestnancov v tomto odbore. Práca ho stále napĺňa, aj napriek ťažkým podmienkam, ktoré počas opráv koľajiska – hlavne pod vysokými pecami a na oceliarňach – musí so svojím tímom zvládať, aby výroba na hutníckych agregátoch bola bezproblémová.

„Jano toho už veľa pamätá, aj keď nemá ešte toľko rokov, že by mohol ísť do dôchodku. Nastúpil do spoločnosti v roku 1983 a nemal vtedy ešte ani 18 rokov. Za viac ako 40 rokov zažil rôzne premeny firmy – zo socialistickej, cez počiatky súkromného kapitálu až po súčasnú podobu. V jeho prípade by sme mohli povedať, že bol vždy flexibilný a snažil sa splniť úlohy, ktorými bol poverený. Aj ľudia, s ktorými pracoval,  boli rôzni – z jednej strany manažment, z druhej strany jednoduchší ľudia, ktorí častokrát nemali skončené ani základné vzdelanie. Splniť úlohu, alebo presvedčiť ľudí na jednej či druhej strane, nie je v takýchto prípadoch jednoduché. On to skoro vždy dokázal zvládnuť výborne a na tieto jeho vlastnosti sa spoliehame aj dnes,“ prezradil nám o svojom kolegovi riaditeľ DZ Doprava Peter Balog.

Rodina je na neho hrdá. Má dve deti a veľmi ho napĺňa radosť z dvoch vnukov, s ktorými svojim deťom pomôže vždy, keď to potrebujú. Veď ochotní starí rodičia sú na nezaplatenie.

Ocenenie Za pracovnú vernosť mu prajú aj kolegovia, ktorí mu už stihli v predstihu zablahoželať. Ako hovorí, pracuje vo veľmi dobrom kolektíve a aj celý život  mal šťastie na dobrý kolektív. Niekedy sa stretávali častejšie, mimo práce, aj spolu s rodinami. Dnes sa mimo práce so svojim kolektívom stretáva už len príležitostne. „Nikto už nemá čas, ale v úzkom kruhu sa stretávame stále,“ hovorí. Najradšej spomína na svojho prvého vedúceho Milana Chudého, ktorý mu bol dlho vzorom.

O zmene práce Ján Kostišče nikdy neuvažoval: „Aspoň si na to nespomínam.  Moja práca má napĺňa a zároveň  je aj mojím koníčkom.  Je to rôznorodá práca, náročná na ľudský kapitál a logistiku.“

 

Ďalšie články

EÚ potrebuje odolné a silné podniky

Tesne pred začiatkom maďarského predsedníctva Európskej únie, ktoré začalo v júli, sa stretli v Budapešti európski zamestnávatelia združení v BusinessEurope, aby rokovali o konkurencieschopnosti a odolnosti európskych podnikov. Republikovú úniu zamestnávateľov reprezentoval na tomto stretnutí jej prezident Miroslav Kiraľavarga.

Používame cookies, aby sme návštevníkom poskytli čo najväčšie pohodlie pri používaní tejto stránky. Viac info...