Vyhľadávanie:

Automobil nemeckého oficiera?

Automobil nemeckého oficiera?

Mikuláš Baučik vlastní americký dvojdverový Chevrolet Master de Luxe

Na jazde vyblýskaným veteránom je krásne to, že ak idete 40-kilometrovou rýchlosťou, nikde a nikto vám neklope na čelo, že ste blázon. A tak si pekné miesta a ľúbivú prírodu vychutnávate plnými dúškami.

Mimochodom, ako sa z motoristu stane veteranista? Mikuláš Baučik z Košíc je motoristom už od roku 1959, z toho 20 rokov sa venuje historickým vozidlám. Je vari jediným slovenským majiteľom dvojdverového Chevroletu Master de Luxe, vyrobeného v roku l939 v USA. Po roku 1940, hlavne počas vojny, sa výroba ďalších kusov zastavila. M. Baučik dúfa a zároveň predpokladá, že jeho miláčik by mohol byť pozostatkom z vojny, vari aj autom vyššieho nemeckého oficiera. Veď kto by si dovolil vtedy a ešte aj na východe republiky vlastniť takúto exkluzívnu značku.

Jemu k tomuto ušľachtilému koníčku dopomohla čistá náhoda. "Raz, keď som sa pozrel z okna na parkovisko, do očí mi padla chutná staručičká IFA F9, predchodca Wartburgu 323. To bol taký silný impulz, že som si to autíčko kúpil. Stálo ma neuveriteľných 3500 korún. Jeho majiteľom bol známy košický architekt. A odvtedy som sa už lásky k historickým vozidlám nevzdal. Neskôr to bola Alfa Romeo a k nej pribudol spomínaný Chevrolet. Američana som si doniesol od Starej Ľubovne. Bol v neuveriteľne zúboženom stave. Nasledovalo rozobratie auta do poslednej súčiastky a tvrdá drina okolo plechárčiny," spomína si M. Baučik.

Povráva sa, že veteranistov možno rozdeliť do dvoch skupín. Sú takí, ktorí na drahého koníčka majú a tí si svoje vysnívané autíčko jednoducho kúpia. V druhej skupine sú nadšenci telom i dušou, ktorí si vozidlo zrenovujú sami, aj keby to malo trvať i niekoľko rokov. M. Baučik rozhodne patrí medzi tých druhých a prezradíme, že svojmu americkému miláčikovi sa venoval plných pätnásť rokov, kým autíčko nadobudlo terajšiu podobu. Teda byť nadšencom týchto romantických vozidiel znamená i odriekanie a zmierenie sa s nedostatkom času na iné aktivity. Nuž, takí už sú milovníci historických áut.

Ďalšie články

EÚ potrebuje odolné a silné podniky

Tesne pred začiatkom maďarského predsedníctva Európskej únie, ktoré začalo v júli, sa stretli v Budapešti európski zamestnávatelia združení v BusinessEurope, aby rokovali o konkurencieschopnosti a odolnosti európskych podnikov. Republikovú úniu zamestnávateľov reprezentoval na tomto stretnutí jej prezident Miroslav Kiraľavarga.

Používame cookies, aby sme návštevníkom poskytli čo najväčšie pohodlie pri používaní tejto stránky. Viac info...