Vyhľadávanie:

Ako bude vyzerať križovatka Ľudvíkov Dvor

Ako bude vyzerať križovatka Ľudvíkov Dvor

Križovatka Ľudvíkov Dvor bude súčasťou rýchlostnej cesty R2 Šaca – Košické Olšany s dĺžkou 24 km a bude po uvedení do prevádzky súčasťou nadradenej dopravnej infraštruktúry a spolu s diaľnicou D1 bude vytvárať juhovýchodný obchvat mesta Košice.

Z dôvodu časovej prípravy a celkového rozsahu stavby bola rýchlostná cesta Šaca – Košické Olšany s dĺžkou 24 km rozdelená na dve etapy, resp. dva úseky: I. úsek Šaca – Haniska s dĺžkou 6,8 km a II. úsek Košice (Juh) – Košické Olšany s dĺžkou 14,2 km.

Národná diaľničná spoločnosť aktuálne stavia II. úsek Košice (Juh) – Košické Olšany, na ktorú bude napojený I. úsek Košice (Šaca) – Haniska. Výstavbu tohto takmer 7-kilometrového pokračovania ťahu R2 plánuje začať verejne súťažiť už v tomto roku. Odhaduje, že výstavba bude stáť niečo vyše 140 miliónov eur. Nový úsek bude napojený na aktuálne stavanú časť R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany, II. úsek. Na tento úsek už je vydané územné rozhodnutie, dodaná dokumentácia na stavebné povolenie a stavba je takmer úplne majetkovo-právne vysporiadaná. Na stavbu je zabezpečené i finančné krytie v aktualizovanom vládou schválenom harmonograme cestnej infraštruktúry.

Dôležitou súčasťou tejto časti rýchlostnej cesty R2 je nadúrovňová križovatka Ľudvíkov Dvor, ktorá bude význanmá najmä z hľadiska budúcej dopravy do a z U. S. Steel Košice.

Mimoúrovňová križovatka Ľudvíkov Dvor je navrhovaná ako útvarová križovatka, v rámci ktorej je rýchlostná cesta R2 napojená na pôvodnú cestu I/16 v úseku Ľudvíkov Dvor – Červený rak. Zároveň je v tejto križovatke napojená cesta III/3401 („Haništianska“ cesta), z ktorej je prístupný areál priemyselnej zóny U. S. Steel Košice v jeho severnej časti, kde sa nachádzajú nákladné brány našej spoločnosti. Pri riešení tejto križovatky Národná diaľničná spoločnosť pristúpila z dôvodu úspory nákladov k jednoduchšiemu technickému riešeniu. Výsledkom je predpokladaná úspora finančných prostriedkov v hodnote 20 miliónov eur, pričom električkovú trať a súčasný nadjazd nebude potrebné prekladať. Uvedené riešenie preto neovplyvní cestovanie verejnou dopravou (autobusmi a električkami), či automobilovou dopravou.

Vizualizácia celej rýchlostnej cesty R2 Šaca – Košické Olšany

Ďalšie články

EÚ potrebuje odolné a silné podniky

Tesne pred začiatkom maďarského predsedníctva Európskej únie, ktoré začalo v júli, sa stretli v Budapešti európski zamestnávatelia združení v BusinessEurope, aby rokovali o konkurencieschopnosti a odolnosti európskych podnikov. Republikovú úniu zamestnávateľov reprezentoval na tomto stretnutí jej prezident Miroslav Kiraľavarga.

Používame cookies, aby sme návštevníkom poskytli čo najväčšie pohodlie pri používaní tejto stránky. Viac info...