V súčasnosti, keď sa žije príliš rýchlo, auto už nie je luxusom, ale nevyhnutnosťou, a to najmä pre tých, ktorí denne dochádzajú za prácou aj niekoľko kilometrov. Za
volant si sedáva čoraz viac žien, na ktorých muži hromžia, že jazdia pomaly a ako vodičky ich neraz podceňujú. V jedno popoludnie, v čase, keď v USSK končila ranná pracovná zmena, sme sa na
parkovisku opýtali niekoľkých žien a jedného muža, či sú ženy pozornejšie vodičky ako muži a čo by navrhovali zmeniť v cestnej premávke?
· Erika BARTOŠOVÁ, programátorka:
- Jazdím len tri roky, do práce dochádzam denne z blízkej dediny. Ženy - vodičky sú určite opatrnejšie, kolíziu som zatiaľ nemala. Keď vidím, že auto ide pomalšie, za volantom je určite žena, keď
ide rýchlo, je to muž, a keď veľmi rýchlo, som to ja (smiech). Mám rada rýchlu jazdu, ale skôr na pretekárskej dráhe. Mrzí ma, že niektoré dopravné značky sú umiestnené bezhlavo. Chcela by som
upozorniť na dva nebezpečné úseky, a to na ceste z Pereša do Lorinčíka, kde sú časté dopravné nehody, tam by sa zišlo umiestniť zrkadlo a v úseku, kde sa odbočuje do Lorinčíka, obmedziť rýchlosť.
Autá tam jazdia veľmi rýchlo a je tam veľa dopravných havárií.
· Alena MAJERNÍKOVÁ, vedúca oddelenia daňových systémov:
- Jazdím už 22 rokov, do práce denne, teraz na Peugeote 307, viem porovnávať. Ženy sú určite ohľaduplnejšie a pozornejšie vodičky, ale netvrdím, či lepšie alebo horšie ako muži. Občas sa stretávam,
že muži sú za volantom agresívnejší, týka sa to predovšetkým mladých vodičov. A čo by sa malo v cestnej doprave zlepšiť? Určite úroveň ciest, aby sa rozšíril priestor pre cyklistov a aby vodiči
svietili po celý rok.
· Viktor ČURNÝ, CI koordinátor:
- Jazdím už od roku 1997, menšie kolízie som mal, ale nie z mojej viny. Ženy - vodičky sú aj dobré, aj zlé. Cestou do práce sa mi stalo, že vodičke - blondíne na križovatke zhasol motor a nevedela
sa na zelenú pohnúť, ale bral som to s humorom. Poznám aj dobré vodičky, lepšie ako muži. A čo by som navrhoval zlepšiť? Vybudovať obchvaty okolo Košíc, v rannej a popoludňajšej špičke sa často
tvoria kolóny. Pri oprave ciest do USSK sa tvoria aj päťkilometrové zápchy. Zlá dopravná situácia je za amfiteátrom, smerom na Festivalové námestie, kde sú časté havárie. Aj nedávno tam zastavili
premávku na tri hodiny. Určite by pomohli semafory. Autá po Watsonovej ulici idú príliš rýchlo, je to častý nehodový úsek, vodiči nerešpektujú rýchlosť. Problémy sú aj s parkovaním pred USSK,
napriek novému parkovisku, parkoviská už kapacitne nestačia, vodiči parkujú na trávniku. Ak vodič zastaví na mieste, kde je výjazd vozidiel, papuča ho neminie.
· Anna HOLOMANYIOVÁ, pracovníčka cestovnej kancelárie Tatratour:
- Dnes som prišla do práce výnimočne autom, častejšie cestujem mestskou hromadnou dopravou. Nie som ešte veľmi skúsená vodička, ale myslím si, že ženy - vodičky sú určite ohľaduplnejšie. Nemám
rada, keď ma muži predbiehajú a nakoniec na križovatke pred semaformi čakajú rovnako ako ja. V cestnej doprave sa dá ešte kadečo zlepšiť, najmä čo sa týka kvality komunikácií. Možno by policajti
mali viac kontrolovať vodičov a pokuty by mohli byť ešte vyššie.
Čistý zisk za tretí štvrťrok 2024 vo výške 119 miliónov USD alebo 0,48 USD na zriedenú akciu.