Vyhľadávanie:

Železiarov vlak do Hutníkov príliš neláka

Železiarov vlak do Hutníkov príliš neláka

Nové dopravné spojenie do huty zatiaľ bez výrazného záujmu

Terminál integrovanej osobnej prepravy Moldava nad Bodvou, mesto, ktorým získali železiari možnosť vlakovej dopravy do a zo zamestnania so železničnou zastávkou Hutníky, je v prevádzke druhý týždeň, no zdá sa, že táto forma cestovania zamestnancov firmy, ktorí dochádzajú z údolia Bodvy, zatiaľ neoslovila. Potvrdil to aj predák zamestnaneckej dopravy DZ Doprava Jaroslav Havrila. „Robíme si štatistický prieskum a ten nám potvrdzuje slabý záujem. Autobus vnútrozávodnej dopravy, ktorý premáva od brány č. 6, využíva málo ľudí. Najviac ich bolo desať, priemerne sú to štyria zamestnanci. V uplynulú nedeľu napríklad na nočnú zmenu o osemnástej hodine necestoval nikto,“ nahliadol do prehľadu vyťaženosti spojov.

Záujem železiarov sme zisťovali v pondelok tohto týždňa popoludní priamo na zastávke Hutníky. Rušeň s dvomi vozňami dorazil podľa cestovného poriadku s možno minútovým meškaním krátko pred pol druhou. Z vlaku smerujúceho ďalej do Košíc vystúpili štyria ľudia, ktorí sa cez most ponáhľali do firmy – peši alebo autobusovou linkou F85, ktorá premáva v oblasti prvovýroby. Ako sa im novinka pozdáva? „Ja to mám do koksovne blízko, takže pokračujem peši,“ rozhovoril sa Jozef Péter, ktorý dochádza z Moldavy nad Bodvou. „Horšie je, že vlak zvykne meškať. Minule som sa vracal domov z popoludňajšej zmeny a namiesto 22:43 prišiel až tesne pred dvadsiatou treťou hodinou. Človeku tu neostáva nič iné len čakať. Tu sa nedá rozhodnúť pre iný spôsob dopravy...“ „Nám zrušili autobus, takže sa musím najprv z Turne dopraviť do Moldavy a odtiaľ vlakom do Hutníkov,“ nespokojne konštatoval Jozef Hudák z Koksmontu. „Keby išiel aspoň priamo, bez prestupu.“ Energetik František Čeči z Mokraniec si vlak pochvaľuje. „Mne vyhovuje lepšie ako autobus. Cesta mi trvá pätnásť minút. Mám však výhrady k časom odchodov. Napríklad z popoludňajšej zmeny nám ide až o 22:43, čo je dosť neskoro a stalo sa mi tiež, že prišiel neskoro a ušiel mi spoj vnútrozávodnej dopravy na pracovisko. Musel som ísť na kyslikáreň peši...“ Do rozhovoru sa zapojil aj vodič čakajúceho autobusu. „Jazdím na tejto linke od začiatku, 13. decembra, no maximálne som mal vo vozidle šesť ľudí, raz po jednom – dvoch, dnes ráno dvoch ľudí. Asi to časovo zamestnancom nevyhovuje,“ nazdal sa.

Aký bude teda ďalší osud tejto dopravy? Rozhodnutie zrejme padne po ukončení mesačnej skúšobnej prevádzky, ktorú zabezpečuje Košický samosprávny kraj. Po jej skončení by totiž prevádzku autobusu, ktorá nie je lacná, mala hradiť firma. Platiť za vozenie vzduchu nebude mať asi zelenú... O všetkom teda rozhodne zrejme záujem a rentabilita.

Ďalšie články

EÚ potrebuje odolné a silné podniky

Tesne pred začiatkom maďarského predsedníctva Európskej únie, ktoré začalo v júli, sa stretli v Budapešti európski zamestnávatelia združení v BusinessEurope, aby rokovali o konkurencieschopnosti a odolnosti európskych podnikov. Republikovú úniu zamestnávateľov reprezentoval na tomto stretnutí jej prezident Miroslav Kiraľavarga.

Používame cookies, aby sme návštevníkom poskytli čo najväčšie pohodlie pri používaní tejto stránky. Viac info...