Všetci by sme si priali, aby čo najskôr opäť nabehla do prevádzky vysoká pec č. 2 a popritom sa hovorí o tom, že ideme kupovať bramy zo zahraničia.
Aký je dôvod nákupu brám? Opýtali sme sa viceprezidenta pre predaj a technický servis zákazníkom Júliusa Langa.
V prvom rade v súčasnosti bojujeme o zákazníka. A preto dôvodom nakupovania brám je uchovanie zákazníckeho portfólia a trhového podielu. Množstvo a typ našich zákazníkov zodpovedá výrobe na tri vysoké pece.
Musíme si uvedomiť, že už viac ako pol roka prevádzkujeme našu hutu na dve vysoké pece. A preto sa stáva, že pri chode na dve vysoké pece nie sme vždy schopní uspokojiť každého zákazníka. Na druhej strane, nie sme v situácii, keď by sme si mohli povedať, že predáme so ziskom všetko, čo na troch peciach vyrobíme.
Čiže, chceme preklenúť obdobie, počas ktorého máme síce zákazníkov, avšak nie na plnú výrobu z troch pecí?
Našim cieľom je jednoznačne nabehnúť na plnú kapacitu a rozbehnúť tretiu vysokú pec, avšak musí
to mať finančný zmysel. Zmyslom podnikania je vyrábať profit, v žiadnom prípade nie stratu. Máme zákazníkov, ktorí chcú určité objemy prevyšujúce kapacitu dvoch pecí a preto chceme tento dodatočný objem riešiť externým nákupom brám.
Na to, aby sme boli schopní nabehnúť s výrobou tretej vysokej pece, musíme mať pripravených našich zákazníkov nakupovať. Treba tiež zdôrazniť fakt, že bramy nakupované mimo Európskej únie sú lacnejšie ako bramy, ktoré si vyrobíme sami. Dôvodom sú nižšie náklady na energiu mimo EÚ a to, že tieto krajiny nepotrebujú nakupovať CO2 kredity.
Považujete to za dočasné riešenie?
Pevne v to verím a chcem ubezpečiť, že zámerom spoločnosti je čo najskôr začať so ziskom prevádzkovať tretiu vysokú pec a uspokojiť požiadavky našich zákazníkov.