V priestoroch vrátnic 2A a 3 pred približne tromi týždňami inštalovali takzvané spomaľovače. V apríli pribudne retardér aj na vrátnici č. 1. Nie náhodou. Vlani totiž
počas kontroly motorových vozidiel utrpel jeden zo zamestnancov spoločnosti úraz. Vodič iného auta mu pri cúvaní poranil nohy. Negatívnu skúsenosť s motorovým vozidlom mal aj jeden zo zamestnancov
SBS.
Zvýšiť bezpečnosť osôb pohybujúcich sa na vrátniciach skúšali najprv vizuálnym označením - farebnými čiarami. Vplyvom počasia ich však čoskoro nebolo vidieť. Vhodným
riešením sa ukázali byť retardéry. Ich úlohou nie je znížiť rýchlosť motorového vozidla, ako sa mnohí domnievajú, ale ohraničiť priestor na kontrolu vozidiel a dosiahnuť dodržiavanie bezpečnej
vzdialenosti medzi osobami a vozidlami. V praxi to teda vyzerá tak, že v priestore vrátnice, vyhradenom retardérom a rampou, sa môže nachádzať iba jedno vozidlo. Ďalšie vozidlo môže prejsť
retardérom až vtedy, ak sa v priestore kontroly nenachádza žiadne vozidlo ani osoba. Z motorového vozidla môžete vystúpiť len v priestore vyhradenom na kontrolu zamestnancami SBS. Na zvýšenú
opatrnosť a dodržiavanie vzdialenosti medzi vozidlami upozorňujú aj veľké pútače.
Čistý zisk za tretí štvrťrok 2024 vo výške 119 miliónov USD alebo 0,48 USD na zriedenú akciu.