Vyhľadávanie:

Vladimír Kosina urobil veľa pre bezpečnosť na koľajniciach

Vladimír Kosina urobil veľa pre bezpečnosť na koľajniciach

Vladimír Kosina je spoľahlivý, dokáže riešiť problémy v rôznych oblastiach, je aktívny a vybaví veľa vecí bez toho, aby tým zaťažoval ostatných. Je svedomitý a čestný – osobne si napríklad neviem predstaviť, že by žiadal pre seba nejaké výhody. V krátkosti by som to zhrnul nasledovne – ak máte takého zástupcu – môžete ísť aj na mesiac na dovolenku a máte istotu, že Vlado bude pracovať tak, ako si to predstavujete bez toho, aby ste ho museli nejako zvlášť kontrolovať,“ hodnotí svojho kolegu, ktorý bol minulý piatok ocenený Za pracovnú vernosť, Peter Balog, riaditeľ DZ Doprava

Vladimír Kosina je zo železiarenskej rodiny. V železiarňach robili obaja rodičia a v DZ Koksovňa pracuje jeho brat. On sám sa po skončení vysokej školy zamestnal v rušňovom depe ako mechanik motorových lokomotív.

Vtedy som si uvedomil, ako škola nepripravuje mladých ľudí na prax. Prišiel som a nevedel som, kde je sever.  Učil som sa všetko od začiatku a mal som šťastie na ochotných kolegov. A to mi zostalo v podvedomí, že keď prídu mladí ľudia, je potrebné sa im venovať tak, aby si našli cestu k svojej práci. Krst ohňom som zažil, keď som išiel pomáhať viazačom.  Vtedy nebola bezdotyková manipulácia, všetko sa robilo ručne, aj sme niekedy museli stáť na bremene a tak upevňovať ťažké laná. Dnes sme už omnoho ďalej, máme na všetko bezpečnostné predpisy. Napriek tomu je potrebné venovať sa každému novému človeku, aby získal tie  správne návyky,“ hovorí Vladimír Kosina.

Veľmi rád si pripomína obdobie od roku 2002, kedy viedol tím zabezpečujúci projekt modernizácie 15 lokomotív.  Bezpečnostné prvky, ktoré zaviedli, sa využívajú dodnes. „Dali sme stroboskopické oranžové svetlá na čelá lokomotív, výstražné majáky oranžovej farby na strechy a aby lokomotíva bola dobre viditeľná aj zboku, tak sme značenie doplnili o reflexné pásy aj po boku lokomotív. Zaviedli sme systém podobný tempomatu v aute, aby rušňovodiči dodržiavali rýchlostný limit, ktorý bol znížený z pôvodných 30 km za hodinu na 16 km za hodinu a nainštalovali sme signalizačné zariadenie, ktoré rušňovodiča upozorní, ak prekročí túto rýchlosť.“ 

V súčasnosti pracuje Vladimír Kosina na pozícii hlavného manažéra pre podporu divízneho závodu Doprava.  Zastrešuje „všehochuť“ podporných činností, od technických, predpisových cez ekonomiku, prípravu zmlúv až po dispečing.

V realizácii nových projektov a implementovaní bezpečnostných prvkov pokračuje aj naďalej.  Zaviedli napríklad GPS na nákladných vozidlách, ale aj na niektorých lokomotívach.  Najmä dispečerom tak pribudla práca, ale jej výsledok má zmysel. Ak lokomotíva beží na voľnobeh, vypúšťa exhaláty do ovzdušia, zbytočne spotrebúva naftu, zanáša a degraduje sa motor, čím sa skracuje jeho životnosť. „Projektov na ktorých pracujeme je veľa a ak sa nám niektorý z nich  podarí, mám z toho dobrý pocit,“ hovorí Vladimír Kosina.

Ocenenie berie ako „pohladenie na duši“, ako dôkaz, že práca, ktorú robí, prináša ovocie a je vnímaná pozitívne.  Aj keď ocenenie dostal on, za výbornú spoluprácu ďakuje najmä svojim kolegom, pretože ako povedal: „Bez pochopenia a ochoty spolupracovať, žiadny projekt nemôže byť úspešný.“

Ďalšie články

EÚ potrebuje odolné a silné podniky

Tesne pred začiatkom maďarského predsedníctva Európskej únie, ktoré začalo v júli, sa stretli v Budapešti európski zamestnávatelia združení v BusinessEurope, aby rokovali o konkurencieschopnosti a odolnosti európskych podnikov. Republikovú úniu zamestnávateľov reprezentoval na tomto stretnutí jej prezident Miroslav Kiraľavarga.

Používame cookies, aby sme návštevníkom poskytli čo najväčšie pohodlie pri používaní tejto stránky. Viac info...