Vyhľadávanie:

Viac ocele po železnici

Viac ocele po železnici

U. S. Steel sa spája s DB Cargo pri vývoji najudržateľnejšieho spôsobu dopravy

Tisíce kamiónov, ktoré dnes prepravujú najrozličnejší tovar zaplnili naše cesty a výsledkom sú preplnené nielen diaľnice ale často aj cesty I. či II. triedy. Kamiónová preprava okrem toho viac zaťažuje aj životné prostredie. V tejto súvislosti stále viac spoločností prehodnocuje spôsob prepravy a presúva svoj tovar na železnicu. Každá tona nákladu dovezeného
k príjemcovi vlakom vyprodukuje približne o 70-80 % menej CO2 ako ten istý tovar prepravený nákladnými autami. Ďalšou nemalou výhodou železničnej dopravy je objem prepravenej ocele. V porovnaní s iným spôsobom prepravy je jej nosnosť obrovská a kým do nákladného auta sa zmestí cca 24 ton tak do železničného vozňa sa zmestí až 56 ton a ucelená vlaková súprava vie prepraviť až 1 300 ton ocele.

Aj preto naša spoločnosť prijala heslo: „Z cesty na koľajnice“. V blízkej budúcnosti je našim cieľom dodávať našu oceľ zákazníkom spôsobom, ktorý je šetrnejší ku klíme a na tento účel sme si vybrali nemeckú spoločnosť DB Cargo. V tomto roku sme presunuli z ciest na železnicu 33 069 ton ocele. Zredukovali sme tak emisie o 2 442 ton CO2 v porovnaní
s ekvivalentnou kamiónovou prepravou. Oceľové výrobky sa do Nemecka prepravujú práve po železnici, a to zo Slovenska cez Českú republiku a následne do rôznych železničných skladov v Nemecku. V prípade požiadavky sa doručia ku koncovým príjemcom nákladným autom. Iba železničnými prepravami do Mengenu a Bielefeldu sme v roku 2020 ušetril okolo 270 ton emisií CO2. „S novým riešením dopravy sme veľmi spokojní, keďže je to bezpečnejšie a zároveň to znižuje zaťaženie ciest.,“ hovorí Herbert Schanz, generálny riaditeľ Franz Schanz GmbH und Co. KG v Mengene, zákazník našej spoločnosti.

Výrobcovia a spracovatelia ocele oceňujú i istotu pri plánovaní. „S nami môžu partneri ako U. S. Steel plánovať s istotou,
aj keď musia dodať veľké množstvá v krátkom čase, “ hovorí Mario Bahn, manažér v DB Cargo.

Rozsiahla sieť železničných skladov to umožňuje. DB Cargo preto pokračuje v rozširovaní tejto siete aj pre výrobcov ocele. Len po nemeckej železničnej sieti pre U. S. Steel Košice prepravili v roku 2020 takmer štvrť milióna ton ocele. Partnerstvo medzi U. S. Steel Košice a DB Cargo s cieľom presunúť súčasné kamiónové zásielky na ekologickú železnicu medzi Nemeckom a Slovenskom sa plánuje naďalej rozširovať. Objem prepravy po železnici má tak tento  rok vzrásť o viac ako
25 % t.j. na viac ako 300 tisíc ton. V súčasnosti sa plánujú ďalšie trasy pre Francúzsko a Belgicko do oblastí, kde doposiaľ dodávame veľké objemy našim zákazníkom kamiónmi.

DB Cargo & Róbert Žihľavník

 

Ďalšie články

EÚ potrebuje odolné a silné podniky

Tesne pred začiatkom maďarského predsedníctva Európskej únie, ktoré začalo v júli, sa stretli v Budapešti európski zamestnávatelia združení v BusinessEurope, aby rokovali o konkurencieschopnosti a odolnosti európskych podnikov. Republikovú úniu zamestnávateľov reprezentoval na tomto stretnutí jej prezident Miroslav Kiraľavarga.

Používame cookies, aby sme návštevníkom poskytli čo najväčšie pohodlie pri používaní tejto stránky. Viac info...