Minulý týždeň v utorok, 26. júna, sa na pôde spoločnosti U. S. Steel Košice uskutočnilo štvrťročné stretnutie členov neformálneho združenia firiem Business
Leaders Forum. Takmer dvadsať zástupcov šestnástich firiem, ktoré si dali za cieľ byť lídrami v presadzovaní princípov spoločensky zodpovedného podnikania na Slovensku, prezentovalo na bezmála
dvojhodinovom mítingu svoje aktivity v tejto oblasti. Nosnou témou boli dobrovoľnícke i ekologické programy, zaoberali sa tiež pomerne novou metódou merania výsledkov týchto aktivít - štandardom
komunitného investovania.
Súčasťou stretnutia bola prehliadka vybraných divíznych závodov prvovýroby a finišingu, ale i návšteva Základnej školy Ľ. Podjavorinskej na košickom sídlisku Lunik IX
a Športovo-zábavného areálu na Alejovej ulici v Košiciach. V inštitúciách, ktoré v rámci svojich filantropických aktivít podporuje spoločnosť U. S. Steel Košice, diskutovali o zameraní,
metódach, ale i konkrétnych prínosoch pomoci.
Čo sa skrýva za skratkou BLF
Business Leaders Forum - BLF (Corporate Social Responsibility) je neformálnym združením firiem, ktoré sa zaväzujú byť lídrami v presadzovaní princípov spoločensky
zodpovedného podnikania na Slovensku. Jeho poslaním je zvyšovať povedomie, poskytovať potrebné znalosti a motivovať k spoločensky zodpovednému podnikaniu firmy pôsobiace na Slovensku. Združenie,
ktoré vzniklo v apríli 2004, si kladie za cieľ pomáhať firmám a iným organizáciám dobrovoľne vytvárať vyššie etické štandardy podnikania, aktívne prispievať k trvalo udržateľnému rozvoju a
podporovať skvalitňovanie života v spoločnosti. V súčasnosti má šestnásť členov, medzi nimi je tiež spoločnosť U. S. Steel Košice. Prezidentom BLF je Pavol Lančarič, generálny riaditeľ spoločnosti
Orange Slovensko, a.s., Bratislava.
Kto sa môže uchádzať o členstvo?
Členstvo je otvorené všetkým firmám, ktoré sú si plne vedomé svojej zodpovednosti za zlepšovanie stavu spoločnosti a hlásia sa k týmto princípom:
- dobrovoľne integrovať do života firiem súbor zásad zohľadňujúcich sociálne, etické a environmentálne aspekty podnikania
- budovať vzťah k svojim zamestnancom, zákazníkom, obchodným partnerom a iným subjektom na základe týchto postupov
- inšpirovať ďalšie firmy pôsobiace na Slovensku k spoločensky zodpovednému podnikaniu
- šíriť povedomie o prínosoch vyplývajúcich zo spoločensky zodpovedného riadenia firiem
- napomáhať vytváraniu partnerstiev medzi podnikateľským, neziskovým a vládnym sektorom s cieľom prispieť k udržateľnému rozvoju a zlepšeniu sociálneho a životného prostredia