Vyhľadávanie:

Ukončená výstavba obchvatu Košíc R2

Ukončená výstavba obchvatu Košíc R2

Realizácia stavby trvala tri roky. Spolu s tunelom Višňové na diaľnici D1 pôjde o dôležitý nový úsek, ktorý sa tento rok otvorí pre motoristov. Obchvat by mal znížiť dopravu priamo v Košiciach, pretože nákladná doprava a osobné automobily smerujúce do Maďarska už nebudú musieť ísť cez mesto. Oficiálne má byť tento úsek otvorený 24. septembra 2025.

Košický východný obchvat R2, Košice Šaca – Košické Oľšany II. etapu začali stavať  v roku 2022 a je dlhý 14,3 kilometra. Juhovýchodný obchvat Košíc prepojí diaľnicu D1 s rýchlostnou cestou R4. Zároveň bude aj súčasťou medzinárodného koridoru Via Carpatia.

Víťazná skupina Eurovia SK a Eurovia CS uspeli v súťaži so sumou 132,6 milióna eur. Práce sa omeškali pre archeologické nálezy, nájdenú muníciu z druhej svetovej vojny či revitalizáciu mokrade. Pyrotechnici objavili takmer 200 kusov munície z druhej svetovej vojny, vrátane granátov a nábojov. Archeológovia odkryli tri významné lokality – deväť hrobov z doby bronzovej, keramiku z praveku aj stredoveku.

V pláne je pokračovanie prvej etapy, ktoré je v prípravnej fáze a aktuálne sa nachádza už v procese stavebného konania. Na plné dobudovanie obchvatu Košíc zostáva vybudovať ešte rýchlostnú cestu R2 Košice-Šaca – Košické Oľšany, I. úsek medzi Šacou a Haniskou v dĺžke 6,8 kilometra, piatimi mostami a dvoma križovatkami. Odhadovaná cena za tento úsek je 140 miliónov eur. Pripravovaný úsek má vydané územné rozhodnutie a stavba je takmer úplne majetkovo a právne vysporiadaná. Národná diaľničná spoločnosť v roku 2023 informovala, že pri realizácii R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany, I. úsek má v pláne oddeliť pyrotechnický aj archeologický prieskum od výstavby a vykonať ich ešte pred príchodom stavebných strojov na miesto budúcej rýchlostnej cesty. Rovnako plánuje postupovať pri preložkách inžinierskych sietí. Podľa vyjadreni Národnej diaľničnej spoločnosťi, táto samotná výstavba úseku by tak mohla byť rýchlejšia.

Pôvodne bola v pláne výstavba celého obchvatu Šaca – Košické Olšany s dĺžkou 24 kilometrov, no z dôvodu časovej prípravy a celkového rozsahu stavby, rýchlostnú cestu rozdelili na dva úseky. Začalo sa s onedlho otvoreným druhým úsekom.

Zdroj: AAA 5AAA a Národná diaľničná spoločnosť

Ďalšie články

Automobilky a oceliarne jednotne.

Včera vyšla spoločná výzva oceliarskeho a automobilového priemyslu, čo je unikátny čin. Doteraz sme počuli len o tom, že automobilky chcú lacné plechy. EÚ zas trvala na tom, aby plechy spĺňali také environmentálne nároky, že lacné nemohli byť. Tentokrát dali výrobcovia áut a ocele veľmi silné spoločné vyhlásenie.

Oceľ nesmie zmiznúť z Európy

Pred chvíľou sa skončila demonštrácia v Bruseli, ktorú organizoval industriAll s podporou Európskej oceliarskej asociácie (EUROFER).

Používame cookies, aby sme návštevníkom poskytli čo najväčšie pohodlie pri používaní tejto stránky. Viac info...