Aj napriek kríze firmy opäť začínajú vyhľadávať mladé talenty
Štrnásť zahraničných firiem pôsobiacich na Slovensku, spoločnosť U. S. Steel Košice nevynímajúc, sa prezentovalo minulý týždeň vo štvrtok, 25. februára, v
priestoroch košického Hotela DoubleTree by Hilton na už jedenástom ročníku Trhu práce a stáží 2010, ktorý už tradične zorganizovala Americká obchodná komora v SR (AmCham). Podujatie, ktoré otvoril
primátor mesta Košice František Knapík a ktorého účastníkom sa prihovoril aj viceprezident pre ľudské zdroje z košickej oceliarne Martin Pitorák, prilákalo nielen
stovky študentov a absolventov vysokých škôl a univerzít, ale i dlhodobejšie nezamestnaných ľudí.
"Prišli sme so spolužiakmi zistiť, aké máme šance. Vieme, že v súčasnosti to nie je veľmi valné, no končíme až o rok, a hádam dovtedy sa situácia na trhu práce
zlepší," prezradil nám za skupinku mladých ľudí, ktorá sa zastavila pri stánku U. S. Steel Košice Marek Vyšný, študent manažmentu z Prešovskej univerzity.
"Ale sme tu aj preto, aby sme si našli, ak to bude možné, nejakú brigádu v odbore, ktorý študujeme. Počuli sme o stáži v železiarňach, tak sa opýtame na podrobnosti..." Práve o
informácie o letnej stáži a brigádnických možnostiach v košickej oceliarni sa mladí ľudia, ktorí doslova obliehali náš stánok, zaujímali najčastejšie. Dostali ich nielen od Miroslava
Fedora a Ireny Veszkovej z útvaru GM pre zabezpečenie a rozvoj ľudských zdrojov, ale na samostatnej prezentácii spolu s ďalšími faktami a údajmi aj od riaditeľa pre nábor
a výber Gabriela Kádára.
Súčasťou Trhu práce a stáží 2010 bol aj seminár pod názvom Ako sa pripraviť na pracovný pohovor, na ktorom odborníci na oblasť ľudských zdrojov účastníkom poradili, čo
všetko je dôležité pri uchádzaní sa o zamestnanie. Firmy na trhu získali nielen veľké množstvo životopisov priamo z rúk záujemcov, ale počas osobného rozhovoru mali príležitosť urobiť si o
kandidátoch prvý dojem. Kto z návštevníkov vyplnil priložený formulár, mohol získať v záverečnej tombole zaujímavé ceny, medzi inými aj digitálny fotoaparát.
Americká obchodná komora v SR sa takýmto priamym prepojením ponuky a dopytu na pracovnom trhu snaží poukázať na možnosti zamestnania na Slovensku a pomáha tiež
zmierniť problém nezamestnanosti a nedostatku kvalifikovanej pracovnej sily. Chce poukázať na to, že firmy aj napriek kríze opäť začínajú vyhľadávať mladé talenty.