Obavy z problémov so stravovaním sa po odstavení kuchyne a jedálne ÚMD nenaplnili
Dôkladné rozrezaná, vypitvaná, naporciovaná. Aj tak by sa v kuchynskom slangu dala v týchto dňoch opísať závodná jedáleň ÚMD. Rozsiahla a komplexná rekonštrukcia a modernizácia stravovacieho zariadenia sa začala 1. novembra 2018 a na začiatku januára 2019 je už urobená prevažná časť búracích prác.
„Všetko je na nepoznanie, pretože sa odstránili priečky, stará dlažba, obklady, vynáša sa sutina. Ide sa do výmeny vodovodu, kanalizácie a všetkých elektrorozvodov. Rekonštrukcia je naozaj komplexná, vrátane hygienických zariadení, špeciálnych izolácií, náterov, vybavenia. V januári by sa už malo začať s opravou inžinierskych sietí. Sami však nevieme, ako bude postupovať, čo nás prekvapí hlavne pri výmene kanalizácie. Sieť je stará, rozbitá, nevidíme do nej, nevieme odhadnúť, čo všetko sa tam objaví,“ hovorí vedúci odboru sociálna politika a mimomzdová motivácia Miroslav Sajko. Vo februári a marci je naplánované napájanie nového silového rozvodu. Kapacita elektrickej siete sa musí zvýšiť minimálne raz, pretože nové prístroje budú potrebovať vyšší príkon energie. V záverečnej fáze príde na rad inštalovanie novej technológie. „Kuchyňa bude disponovať špičkovou technológiou, najmodernejšou na Slovensku. Vďaka tomu bude variť rýchlejšie, efektívnejšie, lepšie. Compass Group investuje do technológie aj nad rámec zmluvy. Ako príklad môžem uviesť niektoré moderné technológie, ktoré sa dajú ovládať aj na diaľku. Napríklad pri príprave hovädzieho mäsa, ktorá trvá 3 – 4 hodiny, sa bude dať nastavovať a regulovať teplota aj cez telefón,“ dodáva Miroslav Sajko.
Obavy z problémov so stravovaním zamestnancov sa po odstavení kuchyne a jedálne nenaplnili. Prevádzka bufetov Hala, Montážnik, Keramika, Koksovňa, Oceliareň 1 a Oceliareň 2, Radiátorka, Remíza, TŠP, ÚSD, Šatňa a Žíhareň bola posilnená. Strava sa dováža z kuchyne vo vstupnom areáli, ktorá ide na dve zmeny. „Zatiaľ máme len pozitívne ohlasy. Na stravovacej komisii aj od zástupcov zamestnancov sme nemali sťažnosti, naopak, mnohí si pochvaľujú lepšiu chuť. Samozrejme, 700 – 800 jedál sa nedá vydať odrazu, ale kapacite existujúcich priestorov sa jednotlivé prevádzky prispôsobili. Vytvorili harmonogram tak, že sa stihnú všetci vymeniť. Podľa ohlasov sú personál, porcie aj kvalita dobré.“