Vyhľadávanie:

Rally Košice triumfom Poliaka Grzyba

Rally Košice triumfom Poliaka Grzyba

V 32. ročníku Rally Košice, ktorú za finančnej podpory hlavného reklamného partnera U. S. Steel Košice zorganizoval od piatku do nedele minulého týždňa Auto Klub Košice, zvíťazila poľská posádka Grzegorz Grzyb/Robert Hudla na Mitsubishi Lancer Evo VIII. S takmer 26-sekundovou stratou skončili na druhom mieste Slováci - pilot Tibor Cserhalmi so spolujazdcom Martinom Krajňákom (Mitsubishi Lancer Evo IX), víťazi Rally Košice v rokoch 2003 a 2004. Na stupne pre troch najlepších v celkovom hodnotení dvojdňových pretekov, ktoré sa jazdili v rámci FIA CEZ Trophy 2006, sa prebojovala aj dvojica Igor Drotár/Vladimír Banóci. Tá so svojím Mitsubishi Lancer Evo VI zaostala za víťaznými Poliakmi o viac ako minútu a 35 sekúnd.

Košickú rely s takmer 523 kilometrami rozdelili organizátori na dva dni a bola súčasťou seriálu Majstrovstiev Slovenska pre tento rok. Predstavilo sa na nej 50 posádok z Maďarska, Poľska, Českej republiky a zo Slovenska. Sobotňajšiu etapu s koeficientom 2 so siedmimi rýchlostnými skúškami (RS) a 95,1 km v nich po kopcoch a dolinách Slanského pohoria, vyhral Grzyb s takmer 30-sekundovým náskokom pred Drotárom. Prešovčan Cserhalmi mal hneď v prvej RS problémy so svojím Mitsubishi, keď sa mu medzi brzdič a tlmič dostal kameň a za opravu tejto poruchy získal časovú penalizáciu, ktorá ho napriek výborným jazdám v ďalších RS prvého súťažného dňa stála víťazstvo nielen v predposledných pretekoch seriálu Majstrovstiev SR, ale - ako sa neskôr ukázalo - aj v celej rely. "Stalo sa to nedopatrením a bolo to pre nás také malé športové nešťastie. Z prvej eresky sme boli sklamaní, no o to viac nás to motivovalo. Potom sa nám už išlo veľmi dobrým tempom."

Celkový víťaz Rally Košice Poliak Grzyb sa v cieli pretekov posťažoval na cesty v okolí Slanca: "Nie je to stopercentná RS na takéto preteky. No, je ťažká a treba dávať pozor." Svoj názor na cesty v okolí Slanca pridal aj Tibor Cserhalmi: "Je pravda, že Slanec bol viac rozbitý ako by mal byť. Bolo to dosť na defekty, no podarilo sa nám to prejsť bez nich." Viac spokojný bol mladý Slovák s priebehom a svojím výkonom v druhom súťažnom dni, počas ktorého čakalo na pretekárov ďalších 55 kilometrov v šiestich RS s koeficientom 1. "Nedeľa bola na nervy. Počasie nám to skomplikovalo, čo sa mi však aj páčilo. Dilema bola vo výbere pneumatík. Matadorky sa však osvedčili. Organizácia, auto aj Maťo fungovali na jednotku, takže s druhým dňom je veľká spokojnosť," povedal v cieli rely strieborný Cserhalmi. Kvalitu pretekov potvrdil aj pilot víťaznej poľskej dvojice Grzyb: "Košická rely je výborná, organizácia fungovala na jednotku, atmosféra bola perfektná. Výsledok prvého dňa nebol podľa našich predstáv, no potom sme sa sústredili, ako dobyť víťazstvo a všetko ostatné bolo druhoradé."

Ďalšie články

EÚ potrebuje odolné a silné podniky

Tesne pred začiatkom maďarského predsedníctva Európskej únie, ktoré začalo v júli, sa stretli v Budapešti európski zamestnávatelia združení v BusinessEurope, aby rokovali o konkurencieschopnosti a odolnosti európskych podnikov. Republikovú úniu zamestnávateľov reprezentoval na tomto stretnutí jej prezident Miroslav Kiraľavarga.

Používame cookies, aby sme návštevníkom poskytli čo najväčšie pohodlie pri používaní tejto stránky. Viac info...