Pred dvoma týždňami sme písali o zime v električkách. Po uverejnení článku, v ktorom DPMK prisľúbilo nápravu, telefóny v redakcii stíchli. Chlad teda železiarov na
linkách R už asi netrápi. Dlhšie pretrvávajúcim problémom bola aj električka R2, ktorej cestujúci neboli spokojní so sólo vozňom, namiesto pôvodných dvoch. Pripomienkami zamestnancov, medzi ktoré
sa zaraďuje aj práve spomínaná linka R2, sa pravidelne zaoberá odbor Sociálna politika a kolektívne vzťahy. Je pravdou, že s narastajúcim počtom pasažierov vo vozidle sa znižuje komfort cestovania.
Dopravný podnik mesta Košice však musí sledovať svoje ekonomické záujmy. Nepriaznivá finančná situácia niekedy vyžaduje opatrenia, pre ktoré cestujúci nemá pochopenie. I keď náhodné prieskumy
potvrdili vyťaženosť R2-ky len na 80 percent, DPMK nakoniec nespokojným cestujúcim vyhovel. Od pondelka sa železiari zo sídliska Nad jazerom vozia opäť v dvojvozňovej električke.
Za účelom riešenia problémov týkajúcich sa dopravy vznikla koncom minulého roka dopravná komisia, ktorej členmi sú zástupcovia U. S. Steel Košice, DPMK a
odborárov. Úlohou komisie, ktorú zastrešuje viceprezident pre personalistiku a organizáciu Martin Pitorák, je riešiť problémy, zmeny a úpravy, ktoré majú systémový charakter a
zásadným spôsobom sa dotýkajú dopravy. V prípade, že aj vy máte poznatky týkajúce sa dopravy, môžete sa so svojimi podnetmi obrátiť na odbor Sociálna politika a kolektívne vzťahy - Dušana
Popjaka (tel: 3-4636), ktorý je členom dopravnej komisie.
Čistý zisk za tretí štvrťrok 2024 vo výške 119 miliónov USD alebo 0,48 USD na zriedenú akciu.