Vyhľadávanie:

Povedali o Brne

Povedali o Brne

Skončil sa 47. ročník medzinárodného strojárskeho veľtrhu

Štyridsiaty siedmy medzinárodný strojársky veľtrh a 3. medzinárodný veľtrh Transport a logistika, ktoré sa uskutočnili v dňoch 3. - 7. októbra 2005 v Brne, odrážali pozitívny vývoj priemyslu v strednej Európe a v ekonomike. Mali vysoký komerčný efekt a mnoho firiem ich hodnotilo ako obchodne najúspešnejší ročník. Charakter veľtrhov sa mení a je to viditeľné na všetkých významných svetových veľtrhoch, ku ktorým Brno patrí. Prestáva to byť len show, ale ide o veľmi konkrétne obchodné rokovania.

Podujatie charakterizoval vysoký záujem zahraničia. Na výstavnej ploche 70 tisíc metrov štvorcových sa prezentovalo vyše 2250 vystavovateľov z 33 krajín. Počet návštevníkov sa odhaduje na viac ako stotisíc.

V utorok 4. októbra sa v rámci veľtrhu uskutočnil Slovenský deň, na ktorom sa zúčastnil podpredseda vlády SR a minister financií Ivan Mikloš. Súčasťou akcie bolo i stretnutie slovenských a českých top manažérov za prítomnosti Milana Urbana, ministra priemyslu a obchodu ČR.

VEĽTRH OČAMI ÚČASTNÍKOV

Ivan Mikloš: "Medzinárodný strojársky veľtrh považujem za dôležitý pre obe krajiny a som rád, že vznikla tradícia stretávania sa ministrov hospodárstva Českej a Slovenskej republiky na Slovenských dňoch, ktoré sa konajú v rámci MSV v Brne. Tento veľtrh považujem tak trochu za svoj v rámci našej spoločnej histórie. Medzi oboma krajinami stále existujú dobré vzťahy, najmä v ekonomickej oblasti, o čom svedčí aj bohatá účasť slovenských vystavovateľov. Na brnianske výstavisko prichádzajú nielen veľké firmy, ale v poslednom čase i stredné a malé podniky."

Robert Y. Kopf, výkonný riaditeľ U. S. Steel Košice pre Predaj a marketing: "Bol to naj-lepší veľtrh, akého som sa zú-častnil. Bola tu šanca stretnúť sa vo veľmi dobre pripravenej expozícii v krátkom čase s viacerými našimi zákazníkmi a vidieť kde sa uberá naša konkurencia. Český trh je pre nás strategický a stretávame sa tu už s tradičnými zákazníkmi."

Miroslav Maďar, generálny manažér U. S. Steel Košice pre stredoeurópsky región: "V hutníctve naďalej pretrvávajú tradičné obchodné vzťahy v celej Českej republike a v Brne sa historicky utužujú. Veľký záujem o tento medzinárodný veľtrh badať aj u finančného sektora. Určite je to spôsobené možnosťami investovania v strednej Európe. Z pozície firmy a našich výrobkov je pre nás dôležité byť jedným z lídrov vznikajúceho veľkého investičného priestoru v strednej Európe. Vyvíjame tým maximálnu snahu byť čo najbližšie k automobilkám a ďalším sektorom s vysokou pridanou hodnotou. Plne pri tom chceme využívať aj možnosti na takýchto medzinárodných akciách."

Zoltán Orémuš, riaditeľ U. S. Steel Košice pre taktický marketing: "Rokovali sme s našimi najväčšími zákazníkmi Feronou, Metalimexom, Ravenom, Montan Group a ďalšími nie menej dôležitými klientmi. Snahou bolo položiť základ ďalšej úspešnej obchodnej spolupráci. Naše manažérske aktivity smerujú k zvyšovaniu dodávok na tomto teritóriu."

Ladislav Mezenský, U. S. Steel Bohemia: "Okrem množstva rokovaní s našimi zákazníkmi sme oslovovali aj potenciálnych zákazníkov. To je z marketingového pohľadu veľmi dôležité. Musíme naďalej udržiavať kľúčové postavenie na českom trhu pri rastúcej konkurencii a tým upevňovať kontakty aj prostredníctvom veľtrhu, ktorý má pri tom nezastupiteľné miesto."

Slavomír Jánošík, riaditeľ obchodnej kancelárie Košice: "Stretol som sa s vedením Železiarní Podbrezová, s Casposom, LV produkt a ďalšími slovenskými firmami. Veľtrh v Brne je príležitosťou rokovať aj so zástupcami slovenských firiem. Počas dvoch dní na veľtrhu som absolvoval takmer dvadsať rokovaní s našimi zákazníkmi."

František Helfen, vedúci Obchodnej propagácie U. S. Steel Košice: "Podujatie bolo pre nás mimoriadne úspešné. V súťaži AURA - efektívna veľtržná účasť udelili našej expozícii zvláštnu cenu Českej marketingovej spoločnosti za dobré marketingové spracovanie expozície odpovedajúcej našej marketingovej stratégii. V expozícii U. S. Steel Košice dominovali tri transparentné bannery a štvrtá plocha s prezidentom a vedením obchodného úseku U. S. Steel Košice. Bannery boli venované našej výrobe, možnostiam investovania na východnom Slovensku - Centrum ekonomického rozvoja a workshopu Metal Inspirations s úspešnými dielami. Súčasťou expozície boli veľké umelecké diela - Plechový vodopád a Plechové svietidlo, ktoré stvárnili zo vzoriek našich plechov dizajnéri z brnianskej fakulty dizajnu. Autormi expozície U. S. Steel Košice boli Martin Drahovský a Jozef Haščák, pedagógovia Fakulty umení TU Košice. Okrem diel z workshopu Inšpirácie v kove dotvárali našu výstavu aj grafiky ak. maliara J. Haščáka."

Ďalšie články

EÚ potrebuje odolné a silné podniky

Tesne pred začiatkom maďarského predsedníctva Európskej únie, ktoré začalo v júli, sa stretli v Budapešti európski zamestnávatelia združení v BusinessEurope, aby rokovali o konkurencieschopnosti a odolnosti európskych podnikov. Republikovú úniu zamestnávateľov reprezentoval na tomto stretnutí jej prezident Miroslav Kiraľavarga.

Používame cookies, aby sme návštevníkom poskytli čo najväčšie pohodlie pri používaní tejto stránky. Viac info...