Vyhľadávanie:

Pomôžme zveľadiť Detskú historickú železnicu

Pomôžme zveľadiť Detskú historickú železnicu

Milí hutníci, priaznivci košickej detskej historickej železnice,

aj tento rok by sme vás radi pozvali zveľadiť železnicu, ktorá je jedinečnou nielen na Slovensku.
Počas dňa dobrovoľníkov - Hutníci pre Košice, ktorý sa uskutoční v sobotu 22. júna 2024 so začiatkom o 8.00 hod máme naplánovaných opäť množstvo aktivít.

Prihlasovať sa na túto aktivitu môžete už od 15. mája prostredníctvom nášho intranetu.

Aké práce nás čakajú:
Okrem opráv a údržby rušňov plánujeme na stanici Čermeľ očistiť a natrieť kovový kontajner. Na stanici Alpinka osadíme plot okolo detského ihriska, aby sa naši najmenší mohli bezpečne hrať, vyčistíme a natrieme zábradlie a vysadíme živý plot. Na trati je potrebné odstrániť náletové dreviny, ktoré zasahajú až na koľajnice. Vytvoríme niekoľko pracovných tímov, aby nám práca išla od ruky.

Kontajner, ktorý vyčistíme a natrieme

Detské ihrisko, okolo ktorého pribudne oplotenie

Oplotenie, ktoré ožije novou farbou

Odstránime i náletové dreviny na trati

Čo si priniesť:
Pohodlné pracovné oblečenie a uzavretú koženú obuv.
Dobrú náladu a nadšenie pre „našu“ železničku.

Čo nie je potrebné priniesť:
Ochranné pomôcky - budú zabezpečené (okuliare, rukavice a v prípade potreby pršiplášte).
Občerstvenie - budú zabezpečené bagety, minerálky, káva, čaj a na záver podujatia chutný obed.
Každý účastník okrem toho dostane na začiatku brigády tričko s názvom podujatia.

Kontakt:
Pre akékoľvek otázky kontaktujte Fera Gregora, mob.: +421 917 656 248
alebo e-mailom: FGregor@sk.uss.com

Tešíme sa  na vás na Košickej detskej historické železnici!


Parný rušeň U36.003 - Katka, oslavuje 140 rokov. Zopár zaujímavosti o Katke:
Katka je najstarším prevádzkyschopným úzkorozchodným parným rušňom v Európskej únii. Vyrobila ho v roku 1884 nemecká Lokomotivfabrik Hagans v Erfurte.
Pôvodne jazdila trojnápravová parná lokomotíva na gelnickej železnici, odkiaľ bola v roku 1938 presunutá na štiavnickú, kde slúžila až do zrušenia trate v roku 1949. Od roku 1950 jazdila opäť v Smolníku až do zrušenia tejto trate v roku 1965, kedy bola odstavená aj samotná lokomotíva. Bola však plne funkčná a tak slúžila ďalej ako vykurovací kotol v rušňovom depe Spišská Nová Ves, kde bola neskôr vystavená na pomníku.
V roku 1989 bola prevezená do ŽOS České Velenice, kde ju podrobili rozsiahlej oprave a od roku 1991 zabezpečuje prevádzku na Košickej detskej historickej železnici.

Ďalšie články

EÚ potrebuje odolné a silné podniky

Tesne pred začiatkom maďarského predsedníctva Európskej únie, ktoré začalo v júli, sa stretli v Budapešti európski zamestnávatelia združení v BusinessEurope, aby rokovali o konkurencieschopnosti a odolnosti európskych podnikov. Republikovú úniu zamestnávateľov reprezentoval na tomto stretnutí jej prezident Miroslav Kiraľavarga.

Používame cookies, aby sme návštevníkom poskytli čo najväčšie pohodlie pri používaní tejto stránky. Viac info...