Milí hutníci, priaznivci košickej detskej historickej železnice,
aj tento rok by sme vás radi pozvali zveľadiť železnicu, ktorá je jedinečnou nielen na Slovensku.
Počas dňa dobrovoľníkov - Hutníci pre Košice, ktorý sa uskutoční v sobotu 22. júna 2024 so začiatkom o 8.00 hod máme naplánovaných opäť množstvo aktivít.
Prihlasovať sa na túto aktivitu môžete už od 15. mája prostredníctvom nášho intranetu.
Aké práce nás čakajú:
Okrem opráv a údržby rušňov plánujeme na stanici Čermeľ očistiť a natrieť kovový kontajner. Na stanici Alpinka osadíme plot okolo detského ihriska, aby sa naši najmenší mohli bezpečne hrať, vyčistíme a natrieme zábradlie a vysadíme živý plot. Na trati je potrebné odstrániť náletové dreviny, ktoré zasahajú až na koľajnice. Vytvoríme niekoľko pracovných tímov, aby nám práca išla od ruky.
Kontajner, ktorý vyčistíme a natrieme
Detské ihrisko, okolo ktorého pribudne oplotenie
Oplotenie, ktoré ožije novou farbou
Odstránime i náletové dreviny na trati
Čo si priniesť:
Pohodlné pracovné oblečenie a uzavretú koženú obuv.
Dobrú náladu a nadšenie pre „našu“ železničku.
Čo nie je potrebné priniesť:
Ochranné pomôcky - budú zabezpečené (okuliare, rukavice a v prípade potreby pršiplášte).
Občerstvenie - budú zabezpečené bagety, minerálky, káva, čaj a na záver podujatia chutný obed.
Každý účastník okrem toho dostane na začiatku brigády tričko s názvom podujatia.
Kontakt:
Pre akékoľvek otázky kontaktujte Fera Gregora, mob.: +421 917 656 248
alebo e-mailom: FGregor@sk.uss.com
Tešíme sa na vás na Košickej detskej historické železnici!
Parný rušeň U36.003 - Katka, oslavuje 140 rokov. Zopár zaujímavosti o Katke:
Katka je najstarším prevádzkyschopným úzkorozchodným parným rušňom v Európskej únii. Vyrobila ho v roku 1884 nemecká Lokomotivfabrik Hagans v Erfurte.
Pôvodne jazdila trojnápravová parná lokomotíva na gelnickej železnici, odkiaľ bola v roku 1938 presunutá na štiavnickú, kde slúžila až do zrušenia trate v roku 1949. Od roku 1950 jazdila opäť v Smolníku až do zrušenia tejto trate v roku 1965, kedy bola odstavená aj samotná lokomotíva. Bola však plne funkčná a tak slúžila ďalej ako vykurovací kotol v rušňovom depe Spišská Nová Ves, kde bola neskôr vystavená na pomníku.
V roku 1989 bola prevezená do ŽOS České Velenice, kde ju podrobili rozsiahlej oprave a od roku 1991 zabezpečuje prevádzku na Košickej detskej historickej železnici.