Minulý štvrtok bratislavský hotel Carlton obsadila nadácia Pontis a jej hostia. Nadácia pozvala viac ako 80 predstaviteľov firiem na konferenciu Spoločenská
zodpovednosť firiem - nová stratégia podnikateľského úspechu. Záštitu nad podujatím prevzal Mikuláš Dzurinda.
Úvodná tlačová beseda predstavila túto konferenciu ako súčasť série celourópskych podujatí s názvom CSR Marathon (CSR - Corporate Social Responsibility). Pred
novinármi vystúpil aj Ronald Weiser, veľvyslanec USA na Slovensku. Spoločnosť U. S. Steel Košice uviedol ako príklad firmy, ktorá vie, čo je spoločenská zodpovednosť.
Túto myšlienku prezentoval aj pred účastníkmi konferencie. Spolu s ním konferenciu otvorila Lenka Surotchaková, výkonná riaditeľka nadácie Pontis, Ľudovít Kaník,
minister práce, sociálnych vecí a rodiny SR a Marek Markuš, riaditeľ nadácie Integra.
Cieľom konferencie bolo poukázať na nové trendy v oblasti uplatňovania princípov spoločensky zodpovedného správania sa firiem, poskytnúť účastníkom priestor na
vzájomnú výmenu skúseností, upresniť úlohu vlády v tomto procese a pod.
Úlohu vlády vníma Ľudovít Kaník skôr "v polohe partnerstva a vo forme vytvárania transparentných pravidiel, než v priamom zasahovaní a významnom regulovaní
podnikateľského prostredia".
Kyla Brand (Agenda, Veľká Británia) vo svojej prezentácii upresnila postavenie vlády a uviedla, že jej úlohou je definovať základné povinnosti firiem
v tejto oblasti, aktívne apelovať na podnikateľov a ich zodpovednosť, stimulovať vzdelávací a inovačný proces, vytvárať investičné možnosti či možnosti fair-play podnikania.
Prednášať prišli manažéri firiem ako Provident Financial (Veľká Británia), Shell Foundation (Veľká Británia), World Bank (USA), Philip Morris (Slo-vensko), Citigroup
(Slovensko), Orange (Slovensko).
Všetci chápu spoločenskú zodpovednosť firiem nielen ako filantropiu a sponzoring. Tento nový fenomén je oveľa širší. Vedie firmy k uplatňovaniu etického kódexu,
starostlivosti o zamestnancov a ich rodiny, dodržiavaniu ľudských práv, k podpore ekologických projektov a vôbec k budovaniu trvalo udržateľného rozvoja. Znamená to byť zodpovedný nad rámec
zákona.
Zaujímavé myšlienky prezentoval Kirk Collingwood (Philip Morris, Slovensko), keď uviedol, že aj tabaková spoločnosť môže byť zodpovedná. Philip Morris
svojho času viedla kampaň za zákaz fajčenia a predaja tabakových výrobkov osobám mladším ako 18 rokov a podporila projekt Zelené mesto. Určite o zaujímavé skúsenosti sa podelil aj Orange,
Slovensko.
Konferencia vyústila do slávnostného vyhodnotenia súťaže Via Bona Slovakia 2003.
Čistý zisk za tretí štvrťrok 2024 vo výške 119 miliónov USD alebo 0,48 USD na zriedenú akciu.