Do sortimentu radiátorov KORAD pribudol nový typ
Sortiment radiátorov KORAD P 90 z produkcie U. S. Steel Košice obohatil v týchto dňoch nový typ. Má výšku 550 milimetrov a pribudol k doteraz vyrábaným
piatim stavebným výškovým typom (300, 400, 500, 600 a 900 milimetrov). Radiátor získal už aj potrebné certifikáty a tak nič nebráni tomu, aby sa čo najrýchlejšie dostal z výrobných liniek k
užívateľom.
"Radiátor výšky 550 milimetrov bol nevyhnutnosťou," povedal obchodný riaditeľ pre predaj radiátorov U. S. Steel Košice Ján Seman.
"Konkurencia ho už nejaký čas má, naši zákazníci začali u nich nakupovať, čo viedlo k neželanému zbližovaniu. Tento rad je určený na rekonštrukcie, teda výmenu starých liatinových článkových
radiátorov, ktoré montovali prevažne v päťdesiatych až sedemdesiatych rokoch minulého storočia. Vyzerá to tak, že rekonštrukčný biznis pôjde lepšie než výstavba nových objektov, minimálne v tejto
krízovej perióde. O radiátor je veľký záujem na Slovensku, v Čechách, Poľsku i Ukrajine."
Výroba nového typu radiátorov, ktorého prednosťou je hlavne to, že má rovnaký rozstup ako liatinové radiátory a tak sa výmena zaobíde bez mechanických úprav, napríklad
ohýbania rúr či privárania, si nevyžiadala väčšie investície.
"Potrebovali sme iba nový lisovací nástroj na lisovanie profilov," uviedol vedúci prevádzky Radiátory v divíznom závode Radiátory a rúry Dušan Fedák.
Ako dodal, snažili sa byť čo najekonomickejší. "Nakúpili sme komponenty lisovacieho nástroja, ktoré potom poskladali naši traja nástrojári v spolupráci s údržbou Radiátorovne. Tak sa nám
podarilo usporiť bezmála 40 tisíc eur. Elektroúdržbári sa postarali o nevyhnutné softvérové úpravy na výrobnej linke."
Producenti radiátorov to v súčasnosti nemajú ľahké. Potvrdzuje to aj riaditeľ divízneho závodu Radiátory a rúry U. S. Steel Košice Jaroslav Grutka.
"V minulosti sme kvôli dopytu rozšírili trojzmennú prevádzku na päťzmennú, pričom rekordná výroba dosahovala až päť miliónov metrov štvorcových radiátorov ročne. Kvôli poklesu záujmu sme sa vlani
znovu vrátili k trojzmennej prevádzke," konštatoval. Pre dvadsaťpäť zamestnancov našli nové uplatnenie v prevádzke Rúrovne.
Že situácia na trhu nie je jednoduchá, potvrdil aj J. Seman. "Stavebníctvo sa tohto roku dotýka dna, predpovede, kedy znovu porastie a s ním aj predaj
radiátorov, sa rôznia. Renomovaní výrobcovia, ktorí vycítili príležitosť podchytiť zneistený trh, reagujú pružne a nebývalo investujú do reklamy, ako aj rôznych podporných programov. Táto kríza je
sitom a vyzerá to tak, že po nej budú silní ešte silnejší a slabí buď skrachujú alebo budú tak oslabení, že sa už nikdy nevrátia na predchádzajúce pozície," konštatoval.