Vyhodnotili výsledky súťaže Podnikové médium roka 2012
Oceľ východu je najúspešnejším podnikovým médiom v desaťročnej histórii celoslovenskej súťaže Podnikové médium roka. Päť prvých miest, dve druhé, dve tretie miesta,
ako aj dve špeciálne ceny za najlepšiu obsahovú stránku, priniesli firemným novinám U. S. Steel Košice ocenenie Podnikové médium desaťročia. Špeciálnu cenu si redakcia prevzala v piatok
3. mája na slávnostnom vyhodnotení výsledkov súťaže Podnikové médium roka 2012 (PMR 2012) v Dome novinárov v Bratislave. Oceľ východu získala tiež v konkurencii 21 médií druhé miesto v kategórii
Podnikové noviny a tretie miesto v kategórii Podnikový kalendár.
Súťaž organizoval Klub podnikových médií za odbornej garancie Slovenského syndikátu novinárov, denníka Hospodárske noviny a HN clubu. Vyhodnoteniu predchádzala
diskusia s poprednými slovenskými žurnalistami na tému sloboda slova organizovaná pri príležitosti Svetového dňa slobody tlače, ktorý vyhlásila v roku 1991 Organizácia spojených národov pre
vzdelanie, vedu a kultúru UNESCO a verejnosť si ho pripomína 3. mája.
Tvorcovia podnikových médií súťažili v roku 2012 v desiatich kategóriách - Podnikové noviny, Podnikový magazín - interná komunikácia, Podnikový magazín - externá
komunikácia, Elektronické médiá a audiovizuálna prezentácia, Časopisy neziskových, príspevkových a rozpočtových organizácií verejnej správy, www.stránky a intranet, Printové médiá neziskových,
rozpočtových a štátnych organizácií, Podniková brožúra, Podnikový kalendár a Voľné formy. O víťazoch rozhodovali dve skupiny porotcov. Tlačené médiá mali pod drobnohľadom poprední profesionálni
novinári, členovia Slovenského syndikátu novinárov a internetové časopisy experti pre elektronické médiá. Hodnotili nielen obsah, ale aj jazykovú úroveň a grafický dizajn, typografiu a prácu s
fotografiami a ilustráciami.
Konkurencia, ako povedala na slávnostnom vyhodnotení za účasti poverenej predsedníčky Slovenského syndikátu novinárov Tamary Valkovej riaditeľka
súťaže Monika Kozelová, bola veľká a to aj napriek tomu, že kríza, žiaľ, priniesla aj vlani zánik viacerých médií. Čo vyhlasovateľov potešilo najviac, bola účasť nováčikov, pričom
niektorým z nich sa podarilo byť aj medzi úspešnými. V príhovoroch rezonoval predovšetkým význam podnikových médií ako dôležitého nástroja internej i externej komunikácie. Hoci si už mnohí
vrcholoví manažéri uvedomujú silu prezentácie prostredníctvom podnikových médií, mohlo by ich byť, podľa vyjadrenia M. Kozelovej, viac. "Externé médium ich reprezentuje, podporuje v
exporte, ovplyvňuje potenciálneho zákazníka, zvyšuje odbyt, vyvoláva záujem o produkty a služby. Interne zamerané komunikačné médiá zasa stmeľujú zamestnancov, dávajú im informácie o firme,
najbližších zámeroch, umocňujú lojalitu k zamestnávateľovi, výrazne znižujú fluktuáciu, ba často, dovolím si povedať, aj formujú vzťah zamestnanca k spoločnosti, pre ktorú pracuje, v tom lepšom
prípade napomáhajú stotožneniu sa zamestnancov s firmou. Napríklad aj tým, že niektoré médiá zverejňujú rozhovory so zamestnancami, mapujú pracovné úspechy, zaujímajú sa o ich životné príbehy,
nezabúdajú na ich jubileá a podobne. Morálne "nezabúdanie" na svojich ľudí má v tejto podobe niekedy väčší dosah než finančné ohodnotenie," uviedla okrem iného M. Kozelová.
Ocenení si prevzali plakety a diplomy. Slávnostné vyhodnotenie desiateho ročníka súťaže komunikácie korporačných médií PMR 2012 umocnilo hudobné vystúpenie členov
Šansónového klubu Jozefa Bednárika Zity Orlickej, Zora Laurinca a Jakuba Petraníka.