V dávnej minulosti bolo v Košiciach dobrým zvykom každoročne organizovať anketu najlepších športovcov a športových kolektívov nielen v pôsobnosti mesta, ale aj
bývalého Východoslovenského kraja. Potom sa podobné ankety dlho nekonali. Zmeniť tento stav sa rozhodla reklamná agentúra Progress Promotions, ktorá iniciovala a pripravuje projekt ŠOK 2009.
Skratka ŠOK znamená Športová Osobnosť Košíc.
Zámerom tejto športovo spoločenskej akcie je prinavrátiť spoločenskú prestíž košickému športu, jeho osobnostiam a pripraviť fórum pre jeho každoročnú oslavu. Košice
ako druhé najväčšie mesto na Slovensku zďaleka nie sú aj športovou metropolou, v ktorej by sa trvalo udomácňovali špičkoví športovci. Mnohí z nich sú členmi iných klubov v zahraničí a do svojho
mesta sa zo sveta časom vracajú ako úspešní reprezentanti. Niežeby chýbali, ale ktoré mesto by sa nimi nechcelo chváliť v čo najväčšom počte? V Košiciach mnohí vyrástli, no svoje mesto v časoch ich
najväčšej slávy už z rôznych príčin nereprezentovali.
Projekt ŠOK chce prispieť k zmene. Nie ihneď, ale spoločným úsilím na viacerých frontoch. Bližšie o tom hovorí riaditeľ agentúry Progress Promotion Branislav
Koniar: "Tento projekt má ambíciu stať sa spoločenskou udalosťou, ktorá umožní poďakovať našim športovým osobnostiam a vyslať k nim signál, že pozitívne emócie, ktoré sú s ich výkonmi spojené,
nachádzajú veľkú odozvu. Mala by to však byť i skvelá príležitosť spomenúť si tiež na tých športovcov, tie osobnosti, ku ktorým sa žiaľ dnešná mládež často nevie výkonnostne, ani osobnostne
priblížiť. Spoločnosť dnes týmto ľuďom i napriek ich veľkému športovému majstrovstvu venuje minimálnu pozornosť. Vyhlasovať budeme nielen víťaza, ale aj ďalších športovcov Top skupiny bez poradia.
Možno ich bude desať, možno dvanásť. Táto otázka je otvorená. Uvažujeme len o jednotlivcoch, nebudú v tom kolektívy, lebo napríklad basketbalistky, hokejisti či futbalisti by sa vo vyhodnotení
objavovali každý rok a tak by časom takáto anketa verejnosť unudila. O výsledkoch ankety rozhodne 10-členná Košická športová akadémia, v ktorej by mali byť zástupcovia médií, partnerov a nominanti
mesta. Vyhodnotenie ankety by bolo každoročne spojené s Plesom košických športovcov, ich fanúšikov a hostí."
Návrhy na zaradenie športovcov do hviezdnej zostavy budú prijímané od športových klubov pôsobiacich na území mesta a od Košičanov a to v dohodnutej forme, ktorá bude
obsahovať i krátke zdôvodnenie návrhu. Svoje vlastné návrhy budú môcť predkladať aj členovia hodnotiaceho tímu i samotná športová verejnosť v doplnkovej kategórii ŠOK FAN (pracovný názov)
hlasovaním na internete. Ocenenia najlepších športovcov budú mať výsostne morálny charakter.
Čistý zisk za tretí štvrťrok 2024 vo výške 119 miliónov USD alebo 0,48 USD na zriedenú akciu.