Vyhľadávanie:

O ceste chcú hovoriť so samotným ministrom dopravy

O ceste chcú hovoriť so samotným ministrom dopravy

Košičania sa chystajú so svojimi návrhmi do Bratislavy

Európsky týždeň mobility vyvrcholil v uplynulý piatok dňom bez áut. Tento deň, ako aj všetky aktivity s ním súvisiace, je venovaný alternatívnym ekologickým spôsobom dopravy v metropolách. Košice túto iniciatívu podporili, oficiálnu prihlášku však tento rok nepodali. Zrejme si mesto uvedomuje, že pre cyklistov a peších robí naozaj málo. Koncepcia je, ako to však býva, realizovať ju nebolo za čo. Naopak, cyklisti, majitelia menších motorových vozidiel i chodci sú z našich ciest čoraz viac vytláčaní.

Stop pre nich platí od minulého roku aj na cestách Budimír - Košice a Košice - Šaca. Jedno rozhodnutie "od stola" - preklasifikovať cesty prvej triedy na cesty pre motorové vozidlá - vylúčilo z ich užívania dopravu nemotorovú i dopravu motorovými vozidlami s konštrukčnou rýchlosťou nižšou než päťdesiat kilometrov za hodinu. Bez možnosti náhrady. Rozhorčenie dotknutých je oprávnené. Ponosy, prosby, apely, žiadosti aspoň o prehodnotenie rozhodnutia Ministerstvom dopravy, pôšt a telekomunikácií SR, ak už nie o vybudovanie samostatnej cyklotrasy, im nateraz nepomohli.

Ako sa hovorí, nádej umiera posledná. A tak aspoň trošku z nej si priniesli zástupcovia cyklistickej obce na minulotýždenné stretnutie na magistráte mesta, ktoré zvolal primátor František Knapík. Určite nie náhodou sa stretnutie konalo v týždni európskej mobility. Napokon, priznal to i primátor. Rád by cyklistom oznámil, že sa znovu môžu vrátiť na cesty, ktoré im vlani ministerstvo dopravy, bez toho, aby plánované rozhodnutie konzultovalo so samosprávou, zobralo.

Viceprimátor Eugen Čuňo, ktorý poradu viedol, hneď na úvod však "schladil" prítomných, keď tlmočil ospravedlnenie generálneho riaditeľa sekcie dopravnej infraštruktúry Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií SR Petra Bareka a museli vziať na vedomie i skutočnosť, že z Národnej diaľničnej spoločnosti síce vyslali zástupcu, nie však správcu, ale investora. Bolo teda jasné, že konkrétne rozhodnutie za stolom, za ktorým sedeli aj ľudia z Košického samosprávneho kraja, Správy ciest Košíc, Cyklistickej únie mesta Košice, ale i U. S. Steel Košice, nepadne.

Ako ďalej? Ak nemôžu bratislavskí úradníci do Košíc, vyberú sa košickí do Bratislavy. Mesto, kraj a cyklisti pripravia stanovisko, spolu s právnou analýzou, k situácii na spomínaných cestách a budú žiadať ministerstvo o pomoc pri riešení. Košický samosprávny kraj navrhuje, do prehodnotenia rozhodnutia, ktorým bolo vydané určenie dopravného značenia na ceste I/50, prípadne udelenia výnimky pre cyklistickú dopravu, dočasné riešenie, napríklad vyznačením jazdného pruhu pre cyklistov takzvanými "mačacími očami". Tieto jazdné prvky, uviedol vedúci odboru dopravy KSK Košice Róbert Engel, je možné na ceste umiestniť, pretože šírkové usporiadanie komunikácie to umožňuje a pre cyklistov tak vznikne dostatočný priestor, ktorý bude vyhovovať aj z hľadiska bezpečnosti cestnej premávky.

Samozrejme, Košičania sa nevzdávajú iniciatívy na vybudovanie cyklistického chodníka do U. S. Steel Košice. Konštatovali však, že jej samotné vybudovanie, príprava i finančné krytie, závislé aj od prostriedkov Európskej únie, je dlhodobý plán v horizonte minimálne tri roky.

Múdrejší však (možno) budú po stretnutí na ministerstve v Bratislave. Termín určili do troch týždňov. Jeden už uplynul. Takže, počkáme...

Ďalšie články

EÚ potrebuje odolné a silné podniky

Tesne pred začiatkom maďarského predsedníctva Európskej únie, ktoré začalo v júli, sa stretli v Budapešti európski zamestnávatelia združení v BusinessEurope, aby rokovali o konkurencieschopnosti a odolnosti európskych podnikov. Republikovú úniu zamestnávateľov reprezentoval na tomto stretnutí jej prezident Miroslav Kiraľavarga.

Používame cookies, aby sme návštevníkom poskytli čo najväčšie pohodlie pri používaní tejto stránky. Viac info...