Hovoríme s manažérkou spoločnosti Compass Group Slovakia Petrou Tóthovou
Koncom minulého roka podpísala U. S. Steel Košice so spoločnosťou Compass Group Slovakia dodatok predĺženia kontraktu na zabezpečenie závodného stravovania pre zamestnancov huty na ďalších päť rokov. Pri tejto príležitosti sme sa pozhovárali s manažérkou spoločnosti Compass Group Petrou Tóthovou o tom, čo všetko nás v oblasti stravovania čaká.
Jedno päťročné obdobie ste uzavreli, ďalšie vás čaká. Ako by ste z vášho pohľadu zhodnotili doterajšie pôsobenie Compass Group Slovakia v U. S. Steel Košice?
Prvých päť rokov sme sa orientovali najmä na nastavenie bezpečného stravovania. Naším cieľom bolo zamerať sa na zmenu niektorých technológií v jednotlivých kuchyniach, ale aj zvýšiť bezpečnosť prípravy chladenej stravy. Zo začiatku sme pripravovali mesačne okolo 14 000 porcií jedál, v súčasnosti je to takmer 20 000 porcií mesačne. Uskutočnili sme tiež rekonštrukciu zázemia závodnej jedálne Vstupný areál, výdajnej časti Valcovňa a ÚMD. Najvýraznejšia investícia však smerovala do rekonštrukcie bufetov TŠP a Vstupný areál.
A čo chystáte v nasledujúcom päťročnom období?
Samozrejme, snažíme sa ísť cestou, aby každý stravník v U. S. Steel Košice mohol mať prístup k teplému jedlu. V nových podmienkach sme sa dohodli na nasledovnej sortimentnej skladbe a cene základného, štandardného menu. Denne budú v ponuke dve polievky, dve až tri mäsité jedlá, jedno bezmäsité jedlo. Základné menu zahŕňa polievku, 70 gramov chleba, 2 dcl nápoja, hlavné jedlo a doplnok. Toto všetko je za cenu 3,24 €. V ponuke máme denne taktiež makro, prípadne delenú stravu za 3,64 €, pričom aj k tomuto jedlu patrí doplnok. Ten je v každej prevádzke jednotný. Je to buď šalát zeleninový, ovocný, alebo kompót, prípadne ovocie alebo sladkosť. Doplnky budeme prispôsobovať tak, aby sa hodili ku skladbe jedálneho lístka. Okrem toho budeme ponúkať aj špeciality ako je Grill- express, Pasta a Pizza, Mr.Wok, Červený rondon - Zdravá strava. Tie sa budú denne obmieňať. Chystáme tiež jedlá z gastro kalendára a rôzne tematické akcie. Pri tomto druhu jedál sa však cena odvíja od použitej suroviny a nie je vopred stanovená. Aj táto ponuka však bude ucelená a jednotná pre každú kuchyňu. Zmenou oproti minulosti však budú aj jednotné jedálne lístky, kde sa chceme orientovať na vyváženú ponuku či už tradičnej kuchyne ako aj zdravého stravovania tak, aby si každý v ponuke našiel vhodné jedlo. Pripravujeme tiež koncept rozšírenia a zjednotenia cukrárskej výroby. Najväčšou investíciou v roku 2018 bude rozsiahla rekonštrukcia jedálne a kuchyne ÚMD sledujúca najmodernejšie trendy v oblasti závodného stravovania. Začať chceme v lete, v čase dovoleniek, a rekonštrukciu plánujeme ukončiť do konca tohto roka.
Chystáte aj ďalšie investície tohto druhu?
Áno, samozrejme. Plánujeme kúpiť umývačky riadov do všetkých troch kuchýň. Zmenili sme dodávateľa chémie a čistiacich prostriedkov. V každej prevádzke sa uskutočnil audit čistiacich prostriedkov, naši ľudia boli zaškolení a snažíme sa nastaviť hygienický program tak, aby fungoval efektívne.
Koncom vlaňajška ste sa pustili do prestavby bufetu Oceliareň, budú nasledovať ďalšie?
Veľmi dôležité je dokončiť bufet Oceliareň. Myslím si, že to bude veľmi pekné a moderné zariadenie. Dôjde k dispozičnej zmene výdaja teplej stravy, rozšíreniu miest na sedenie, takže ľudia sa tam budú môcť naozaj kultúrne naobedovať. Bude tam ponuka bistra, nové chladiace vitríny, nové police na vystavenie tovaru. Aj touto cestou sa chceme poďakovať za súčinnosť divíznemu závodu Oceliareň. Ďalšie investície si budeme definovať v ďalších obdobiach.
Ako plánujete zabezpečiť stravovanie pre ľudí počas rekonštrukcie bufetov?
Prostredníctvom pojazdného bufetu.
Beriete do úvahy pri plánovaní investícií aj pripomienky stravníkov?
Samozrejme. Na spokojnosti ľudí nám veľmi záleží. V súčasnosti chodí na teplú stravu okolo 60 percent zamestnancov spoločnosti, čo považujeme za uspokojivé číslo. Tým, že dochádza k rekonštrukcii a modernizácii zariadení, zmenám v sortimente a podobne, počty stravníkov stúpajú. Veríme, že aj kritiky bude menej. Počas ďalších piatich rokov by sme však radi podiel klientov využívajúcich naše služby ešte zvýšili. Našim cieľom je uspokojiť ich nároky a poskytovať stravovacie služby na čo najvyššej možnej úrovni.