Vyhľadávanie:

Nové dopravné spojenie získajú aj železiari

Nové dopravné spojenie získajú aj železiari



Integrovaný dopravný systém v Košickom kraji sa rozbieha

Ľahšie a pohodlnejšie cestovanie v regiónoch sľubuje integrovaný dopravný systém (IDS), ktorý sa po bezmála dvoch desaťročiach od vzniku myšlienky začína v Košickom samosprávnom kraji pomaly napĺňať. Pre cestujúcich to znamená, že budú môcť v blízkej budúcnosti na jeden lístok využívať viac druhov dopravy a linky viacerých dopravcov. Cieľom IDS je zastaviť nárast individuálnej automobilovej dopravy a jeho dôsledky a optimalizovať dopravu v Košickom kraji s ohľadom na mestskú dopravu a regionálnu železničnú a automobilovú dopravu.

"Podľa § 21 ods. 3 zákona č. 56/2012 Z. z. o cestnej doprave v znení neskorších predpisov je objednávateľ povinný podporovať vznik a prevádzkovanie integrovaného dopravného systému," uviedol Ladislav Olexa, vedúci odboru dopravy Úradu Košického samosprávneho kraja, ktorý v spolupráci s Ministerstvom dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Slovenskej republiky, spoločnosťou Železnice Slovenskej republiky a dopravcami pôsobiacimi v Košickom kraji - Železničnou spoločnosťou Slovensko, a.s., eurobus, a.s., ARRIVA Michalovce, a.s., a Dopravným podnikom mesta Košice, a. s. dlhodobo vyvíja iniciatívu pre vznik integrovaného dopravného systému verejnej osobnej dopravy. "Systém v Košickom kraji je aktuálne budovaný súbežne v oblasti dopravnej infraštruktúry i v oblasti organizačných opatrení. Úrad Košického samosprávneho kraja plní úlohy významné pre inštitucionálnu podporu vzniku IDS, ako sú koordinácia cestovných poriadkov verejnej pravidelnej dopravy, vypracovanie jednotného prepravného poriadku, tarify a cestovného lístka, rozvoj integrovaného dopravného systému, vytvorenie podmienok pre trvalo udržateľnú regionálnu a mestskú mobilitu," konštatoval.

Prvou lastovičkou v Košickom kraji je terminál integrovanej osobnej prepravy v Moldave nad Bodvou (súčasť projektu integrovanej koľajovej dopravy), ktorý začali stavať vlani v októbri s termínom ukončenia 30. september 2015. Do nového terminálu sa presunie autobusová stanica a zároveň bude obnovená vlaková doprava medzi stanicou Moldava nad Bodvou a v súčasnosti nepoužívanou železničnou zastávkou Moldava nad Bodvou mesto. Nový terminál zvýši počet vlakov na trati Moldava nad Bodvou - Košice a odľahčí dopravnú záťaž na mesto Košice. Znamená to, že niektoré prímestské autobusové linky nebudú zachádzať až do Košíc, ale budú končiť v termináli, odkiaľ cestujúcich dopravia do mesta vlaky.

Terminál začne slúžiť svojmu účelu v decembri tohto roku. Nový cestovný poriadok spojí Moldavu nad Bodvou aj so zastávkou Hutníky pri U. S. Steel Košice, čím získajú železiari nové dopravné spojenie do zamestnania.

"Nový cestovný poriadok na železničnej trati na spojení Košice - Hutníky - Moldava nad Bodvou (trať 160) začne platiť 13. decembra 2015," informoval L. Olexa. "Vlakové spojenie je prispôsobené aj hlavným pracovným zmenám U. S. Steel Košice (6.00 hod. 14.00 hod., 18.00 hod. a 22.00 hod). Zároveň sa týmto vlakom prispôsobuje prímestská autobusová doprava od novobudovaného terminálu integrovanej osobnej prepravy v Moldave nad Bodvou na všetky smery v oblasti údolia Bodvy (napr. smery Medzev, Turňa nad Bodvou, Janík)."

Cestujúci sa od zastávky Hutníky dostanú do areálu spoločnosti cez bránu č. 6. Na pracoviská ich rozvezie pripravená vnútrozávodná doprava. "Na túto alternatívu sa pripravujeme," potvrdil vedúci oddelenia Sociálna politika a mimomzdová motivácia USSK Miroslav Sajko. "Rozvoz zamestnancov vyžaduje úpravy v súčasnom cestovnom poriadku vnútrozávodnej dopravy. O všetkých zmenách budeme zamestnancov včas informovať."

Či sa novinka ujme alebo nie ukáže čas. Isté je, že na Košice - Moldava nad Bodvou, so zastávkou Hutníky, bude prevádzkovať sedem párov vlakov. "Úrad KSK presadzuje na trati Košice - Moldava nad Bodvou v budúcnosti prevádzku ďalších troch párov spojov," uviedol L. Olexa. "Od 13. decembra 2015 však bude doprava prímestskej autobusovej dopravy prispôsobená železničnej doprave (so zabezpečenými prestupmi medzi jednotlivými druhmi dopravy). V spolupráci s eurobusom, a.s. bude na väčšine prestupných miest vytvorená nadväzná autobusová doprava."


Ďalšie články

EÚ potrebuje odolné a silné podniky

Tesne pred začiatkom maďarského predsedníctva Európskej únie, ktoré začalo v júli, sa stretli v Budapešti európski zamestnávatelia združení v BusinessEurope, aby rokovali o konkurencieschopnosti a odolnosti európskych podnikov. Republikovú úniu zamestnávateľov reprezentoval na tomto stretnutí jej prezident Miroslav Kiraľavarga.

Používame cookies, aby sme návštevníkom poskytli čo najväčšie pohodlie pri používaní tejto stránky. Viac info...