Na slovíčko s Martinou Kováčovou, GM pre podporu nákupných činností
Už vyše dvoch rokov realizujeme v U. S. Steel Košice projekt zvyšovania znalostí anglického jazyka English as business language at USSK. Cieľom je, okrem
iného, aby zamestnanci používali angličtinu v každodennej komunikácii vo firme intenzívnejšie. Čo na to manažéri? Opýtali sme sa generálnej manažérky pre podporu nákupných činností Martiny
Kováčovej.
· Ako motivujete svojich podriadených, aby sa zlepšovali v angličtine?
Je veľmi dôležité, aby sme všetci porozumeli tomu, čo nám akákoľvek nová zručnosť či schopnosť dáva. Dáva nám možnosti a príležitosti. Vedieť sa dorozumieť aj v inom jazyku
ako v našom, materinskom, nám dáva možnosť komunikovať s okolitým svetom. Naša spoločnosť je súčasťou korporácie sídliacej v USA, väčšina manažmentu je anglicky hovoriaca, fungujeme v globálnej
ekonomike, máme zahraničných dodávateľov aj odberateľov a angličtina je asi najrozšírenejším biznis jazykom. Čiže, ak chceme vedieť fungovať v týchto podmienkach, neostáva nám nič iné, len pracovať
na zlepšovaní znalosti anglického jazyka, a tým možnosti dorozumieť sa. Myslím si, že v našom útvare toto všeobecné chápanie je. Ľudí motivuje to, že keď sú schopní komunikovať v angličtine, majú
možnosť byť súčasťou rôznych projektov a úloh, na ktorých spolupracujeme s našimi kolegami v Srbsku a Pittsburghu, a tým sa môžu ďalej rozvíjať.
· Myslíte si, že by sa manažéri mali zaujímať o rozvoj jazykových znalostí svojich podriadených?
Jednoznačne áno. Veď je v záujme nás všetkých, aby v našej spoločnosti pracovali schopní a zruční ľudia, pretože naša firma bude len taká dobrá, akých dobrých ľudí, ktorí tu
pracujú, má. A práve preto, ako som už naznačila, je schopnosť komunikácie v cudzom jazyku nie jediným, ale určite jedným zo základných predpokladov úspechu medzinárodnej firmy.