Vyhľadávanie:

Nájsť vhodného zákazníka je umenie

Nájsť vhodného zákazníka je umenie

Pracovné raňajky východoslovenských podnikateľov v Košiciach

Ako si získať zákazníka, ktorý by prinášal želaný zisk spoločnosti, bolo ústrednou témou pracovných raňajok Americkej obchodnej komory na Slovensku organizovaných v minulých dňoch v Košiciach. Rady, ako na to, východoslovenským podnikateľom dával profesor účtovníctva Graeme Rankine z Thunderd School of Global Management, renomovaný odborník aj v oblasti financií, akvizícií a manažmentu, nositeľ mnohých ocenení v tejto oblasti. Slovensko navštívil už po tretíkrát, počas svojich pobytov sa stretol s mnohými podnikateľmi, a preto dobre pozná podnikateľské prostredie u nás, jeho problémy i pozitíva.

Nuž, ktorý zákazník je pre podnikateľov a firmy naozaj ten najlepší? Ktorého si vybrať, aby spoločnostiam prinášal efekt? Topmanažéri väčšiny spoločností na celom svete pociťujú značný tlak, aby našli správnu odpoveď na túto otázku. Tento tlak prichádza z viacerých strán. Podnikatelia a firmy, aby vytvárali zisk, potrebujú a chcú stále viac a viac zákazníkov, ktorí kúpia výrobky a služby za čo najvyššie ceny. Na druhej strane, zákazníci hľadajú dodávateľov, ktorí ponúkajú kvalitné a zároveň stále lacnejšie výrobky či služby. Tento tlak zvyšuje aj konkurencia. Podnikatelia a firmy, aby si dokázali získať a udržať čo najvyšší počet zákazníkov, musia investovať do nových technológií a zariadení, pričom musia myslieť hlavne na návratnosť vynaložených financií. Je len málo nízkorizikových oblastí podnikania, vo väčšine prípadov ide o vysoké riziko. A čím väčšie riziko, tým väčší tlak na podnikateľov a topmanažérov firiem.

Podľa Rankina aj na tento tlak existuje účinný recept. Podnikatelia a firmy musia zlepšiť komunikáciu, marketing, predaj. Ak chcú prežiť, musia si nájsť takú pozíciu na trhu, ktorá ich na ňom dokáže dlhodobo udržať. A zároveň presvedčiť zákazníkov, že práve oni a ich firmy sú pre nich tie najvhodnejšie. Ak sa im to nepodarí, podľahnú konkurencii.

Ďalšie články

EÚ potrebuje odolné a silné podniky

Tesne pred začiatkom maďarského predsedníctva Európskej únie, ktoré začalo v júli, sa stretli v Budapešti európski zamestnávatelia združení v BusinessEurope, aby rokovali o konkurencieschopnosti a odolnosti európskych podnikov. Republikovú úniu zamestnávateľov reprezentoval na tomto stretnutí jej prezident Miroslav Kiraľavarga.

Používame cookies, aby sme návštevníkom poskytli čo najväčšie pohodlie pri používaní tejto stránky. Viac info...