Akou dôležitou dopravnou tepnou vo firme je most č. 5, smerujúci od brány č. 2 k budove Centrálnej údržby, ukázala jeho nedávna dvojtýždňová odstávka, ktorú si
vynútila oprava dvoch poškodených polí. Ide o polia 15 a 16, ktoré boli v minulosti extrémne teplotne namáhané horúcimi ingotmi prevážanými po železničných koľajach z oceliarne na slabing práve
popod spomínané časti mosta.
Zmena organizácie dopravy sa dotkla mnohých a vodiči veru z obchádzok neboli nadšení. Most s obmedzeniami znovu sprístupnili motoristom 22. marca, po tom, čo pod
poškodené polia inštalovali oceľové podperné stĺpy, ktoré ich spevnili. Teraz sa po moste môžu pohybovať motorové vozidlá s hmotnosťou maximálne 40 ton, pričom stále platí dodržiavanie maximálnej
rýchlosti 40 kilometrov za hodinu. Vodiči budú musieť tento stav ešte najbližšie mesiace strpieť. Ako sme už v Oceli východu informovali, most sa nevyhne väčšej oprave, pri ktorej polia 15 a 16,
vymenia. Stále sa pracuje s dvomi alternatívami - most úplne uzavrieť a opraviť ho naraz alebo opravovať tak, že jeden cestný pruh bude prejazdný. Cieľom ktoréhokoľvek rozhodnutia je čo najmenej
skomplikovať dopravu vo firme. Pri oboch alternatívach sa ráta s pohybom peších po moste.
"V týchto dňoch prebieha výberové konanie na dodávateľa stavebných prác," informoval generálny manažér pre inžinierske činnosti USSE František
Ziolkovský. "Tento proces by mal byť uzavretý do polovice mája. Ďalšie konkrétnosti budú známe po tom, čo vybraný dodávateľ urobí diagnostiku mosta. Oprava sa začne v letných
mesiacoch."
Bezpečnosť súčasnej premávky na moste je garantovaná. Stabilitu mosta kontroluje a inšpekciu podpornej konštrukcie realizuje dodávateľ podpornej konštrukcie každý
týždeň. Posledné merania, uviedol F. Ziolkovský, ukazujú, že most je stabilizovaný.
Čistý zisk za tretí štvrťrok 2024 vo výške 119 miliónov USD alebo 0,48 USD na zriedenú akciu.