Vyhľadávanie:

Môj nápad pre región

Môj nápad pre región

Krajské kolo súťaže Junior Achievement Slovensko - Mládež pre budúcnosť určilo najlepších

Veľkej obľube sa teší vzdelávací program Junior Achievement Slovensko - Mládež pre budúcnosť zameraný na podnikanie v cestovnom ruchu. Jeho cieľom je zaujímavou formou priblížiť mladým ľuďom túto dynamicky sa rozvíjajúcu oblasť, ktorá navyše poskytuje množstvo príležitostí pre ich budúci profesionálny život. Žiaci i študenti sa učia umeniu komunikácie, získavať informácie o svojom okolí, vnímať svoj región i Slovensko očami turistov, čo im umožňuje odhaliť výhody, ale i nedostatky, ktoré sa v ich kraji v oblasti cestovného ruchu vyskytujú. Vyvrcholením programu je súťaž Môj nápad pre región, založená na individuálnej prezentácii konkrétneho produktu, ktorý študent navrhol, pripravil a realizoval sám, alebo za pomoci spolužiakov. Ide napríklad o film, CD, informačnú alebo propagačnú brožúru, ktoré zviditeľňujú lokalitu, región, historické pamiatky, remeselníkov, rôzne atrakcie či zaujímavosti. Kreativite sa medze nekladú.

Na minulotýždennej krajskej súťaži Môj nápad pre región sa v Košiciach stretli piati víťazi okresných kôl. Porota, v ktorej sponzora súťaže - spoločnosť U. S. Steel Košice zastupoval František Gregor z útvaru Riaditeľa pre vonkajšie vzťahy, hodnotila okrem iného praktické využitie prezentovaného projektu pre rozvoj cestovného ruchu, úroveň prezentačných a komunikačných zručností, mieru samostatnej práce a náročnosť celého projektu, ale aj obsahové zvládnutie témy, využívanie techniky a schopnosť s ňou pracovať. Najviac zaujala prezentácia projektu v podaní ôsmaka Michala Melíška zo Základnej školy Park Angelinum 8 v Košiciach pod názvom Košice pre mladých a Potulky po Košiciach pre mladých. Získal prvé miesto. "Tento nápad vzišiel počas jednej ´búrky mozgov´ - brainstormingu a na realizáciu ho odporučilo najviac spolužiakov z 13-členného tímu," povedal M. Melíšek. "Chceme ním sprístupniť mladým ľuďom zaujímavosti Košíc. Aj prostredníctvom brožúrky, ktorú sme nazvali Košice pre mladých. Obsahuje okrem zoznamu známych i menej známych pamiatok, ktoré sa nachádzajú v centre nášho mesta, aj informácie o doprave, lacnom stravovaní a ubytovaní a všeobecné údaje o Košiciach, ktoré sme čerpali z už existujúceho sprievodcu."

Prípravné práce na zhmotnení projektu finišujú. Už na budúci týždeň ním bude chcieť M. Melíšek naplno zabodovať v celoštátnom kole súťaže Môj nápad pre región, ktoré sa uskutoční v Banskej Bystrici. Rovnaké ambície majú aj ďalší dvaja súťažiaci, ktorí sa umiestnili na 2. a 3. mieste.

Ďalšie články

EÚ potrebuje odolné a silné podniky

Tesne pred začiatkom maďarského predsedníctva Európskej únie, ktoré začalo v júli, sa stretli v Budapešti európski zamestnávatelia združení v BusinessEurope, aby rokovali o konkurencieschopnosti a odolnosti európskych podnikov. Republikovú úniu zamestnávateľov reprezentoval na tomto stretnutí jej prezident Miroslav Kiraľavarga.

Používame cookies, aby sme návštevníkom poskytli čo najväčšie pohodlie pri používaní tejto stránky. Viac info...