Historické úzkorozchodné železničky v maďarskom Miškolci a v Košiciach na Slovensku spoločne zabodovali v konkurencii takmer dvesto projektov a získali financie z medzinárodného grantového programu Interreg na svoj ďalší rozvoj. Projekt Úzkorozchodné železnice ako atrakcie a brány do prírody je slovensko-maďarský projekt obnovy dvoch susediacich úzkorozchodných železníc, ktoré spája podobný osud i problémy. Projekt sa začal 1. januára a potrvá do 31. decembra 2019 a je financovaný z prostriedkov Európskej únie prostredníctvom Európskeho fondu regionálneho rozvoja.
„Vďaka získanej finančnej podpore by sme chceli dokončiť stavbu staničnej budovy v Čermeli, obnoviť výhybňu v stanici Vpred a čiastočne opraviť železničný zvršok. Navyše chceme posilniť dopravu o ďalší motorový rušeň, ktorý sa bude volať Vlasta a areál železničky spestriť železničným pamätníkom – ďalším rušňom, tentoraz na podstavci, ktorý sa bude volať Miškolc. Našou snahou je prinavrátiť detskej železnici jej pôvodnú tvár, do ktorej už ale musíme zakomponovať aj moderné požiadavky na prevádzkovanie takejto železnice ako atraktívneho turistického bodu v Košiciach,“ približuje Ľubomír Lehotský, predseda občianskeho združenia Detská železnica Košice.
Železnička v Miškolci v rámci projektu rozvíja stanicu na ulici Dorottya, kde vznikne nová scenéria železnice. Stanici dá novú, charakteristickú podobu. Nápad o vizuálnom priestore môžu neskôr prevziať aj iné lesné železnice. Ako ďalší prvok projektu bude spojazdnený nový vozeň, ktorý bude identický s už používaným malým uzavretým vozňom. Nový vozeň v mene partnerstva bude pomenovaný Košice.