Vyhľadávanie:

Mám rešpekt z áut, učím sa pokore

Mám rešpekt z áut, učím sa pokore

Riaditeľa šačianskej nemocnice J. Vančíka oslovujú hybridné modely áut

Jedna z novembrových nedieľ v košickom GeS-klube patrila populárnemu spevákovi Jurajovi Vančíkovi, ktorý za prítomnosti vyše dvesto hostí krstil svoje druhé cédečko s neobvyklým názvom "57 - neskorý zber - late harvest" a zároveň zaspieval niekoľko skladieb z nového albumu. Priatelia, kolegovia, známi sa mali možnosť presvedčiť, že spevák, napriek pribúdajúcim rôčkom, nestratil nič zo svojho šarmu, temperamentu či duchaplného humoru.

Využili sme krátku prestávku a s MUDr. J. Vančíkom, PhD., členom predstavenstva a riaditeľom spoločnosti Nemocnica Košice-Šaca, a.s., 1. súkromná nemocnica, sme sa tentokrát neporozprávali o hudbe, ani o liečbe pacientov, ale o motorizme.

"Nepatrím k ukážkovým vodičom a priznám sa, jazdím rýchlo, keďže som často v časovom strese. Uvedomujem si však, že to je bláznovstvo a snažím sa byť disciplinovanejší," kriticky priznal J. Vančík, ktorý má šoférovanie v malíčku, veď jazdí už od 17 rokov. Jeho učiteľom bol otec, ktorý ho naučil viesť motorové vozidlo a získať vodičský preukaz bola pre neho hračka. Doteraz vystriedal 12 áut, s nostalgiou spomína na prvú Škodu MB či Volkswagen Golf.

"V súčasnosti vlastním veľké auto, na svoju ´audinu´ nedám dopustiť. V ostatnom čase ma oslovili hybridné modely. Svet sa musí uberať ekologickou cestou a veľký pokrok v tomto smere robí Toyota. Vyskúšal som si Lexus, veľmi sa mi páči a rád by som ho kúpil svojej manželke," priznal. Ako lekár má možnosť vidieť v nemocnici pacientov, ktorí prežili haváriu, a tak nás zaujímalo, aký je jeho názor na nebezpečných vodičov?

"Nebezpeční vodiči sú dvojakí: tí, čo jazdia rýchlo, ale aj tí, čo jazdia pomaly, nedisciplinovane a egoisticky. Niekedy aj rýchly vodič môže byť racionálny a šoférovať tak, že na cestnej komunikácii neohrozuje druhých. Ak ide vodič pomaly, napríklad päťdesiatkou a niekedy aj v strede cesty a nevadí mu, že za ním je rad áut, je tiež nebezpečný, lebo núti tých za sebou predbiehať s rizikom. Ak teda vodič jazdí pomaly, mal by sa stiahnuť viac ku krajnici, aby ostatní vodiči prešli okolo neho bezpečne. Je to len jeden z príkladov. Ďalej to je váhavosť vodičov, ktorí si neuvedomujú, že zmätkovaním, váhavosťou môžu zapríčiniť haváriu. Vodič musí byť za volantom predovšetkým koncentrovaný," zdôraznil J. Vančík, ktorý si, veru, za volantom občas aj zaspieva. "A ešte by som rád dodal, že mladí vodiči v rýchlych autách by si mali uvedomiť, že aj rýchlosť má svoj limit. Každé auto je zbraň a môže sa otočiť proti nemu. Mám rešpekt z áut, učím sa pokore. Každý vodič pri šoférovaní by ju mal mať."

Ďalšie články

EÚ potrebuje odolné a silné podniky

Tesne pred začiatkom maďarského predsedníctva Európskej únie, ktoré začalo v júli, sa stretli v Budapešti európski zamestnávatelia združení v BusinessEurope, aby rokovali o konkurencieschopnosti a odolnosti európskych podnikov. Republikovú úniu zamestnávateľov reprezentoval na tomto stretnutí jej prezident Miroslav Kiraľavarga.

Používame cookies, aby sme návštevníkom poskytli čo najväčšie pohodlie pri používaní tejto stránky. Viac info...