X. ročník medzinárodnej klavírnej súťaže Košice 2007 pozná víťazov
Jubilejný X. ročník medzinárodnej klavírnej súťaže Košice 2007 (19. - 22. 4. 2007), určenej klaviristom do 15 rokov, vyvrcholil v nedeľu, 22. apríla, v Dome umenia
koncertom víťazov a odovzdávaním ocenení. Počas dvoch súťažných dní konfrontovalo svoje majstrovstvo bezmála 70 mladých talentov z 12 krajín Európy. Verejnosti sa v nedeľu predstavil tucet
najlepších z troch súťažných kategórií - do 11, 13 a 15 rokov.
"Úroveň súťaže bola rovnako vysoká ako v predchádzajúcich ročníkoch," konštatovala Jana Fričová, riaditeľka ZUŠ Márie Hemerkovej v
Košiciach a členka organizačného výboru podujatia. "Výkony detí boli mimoriadne, samozrejme objavili sa aj také, ktoré doslova zažiarili. Medzi ne patrí napríklad majstrovstvo Nikitu
Andrejeviča Volova z Pskova v Rusku, ktorý zvíťazil v 3. kategórii (do 15 rokov) a stal sa tiež absolútnym víťazom súťaže. Získal cenu EMCY (EUROPEAN OF MUSIC COMPETITIONS FOR YOUTH), ktorej je
naša klavírna súťaž členom od roku 1998."
Cenu prezidenta SR pre najlepšieho slovenského účastníka získala Nura Jahanpour, Iránka žijúca na Slovensku. Cena primátora Košíc patrí žiakovi ZUŠ Hemerková, Matejovi
Stašíkovi, ktorý zároveň získal aj Cenu Slovenského hudobného fondu. Český hudobný fond udelil cenu Anastassii Stoliarenko z ČR. Mimoriadnu cenu za vynikajúci výkon v 1. kole si od organizačného
výboru odniesol Marcel Tienkao Mok z Nemecka, ktorý si žiaľ poranil prsty a nemohol v súťaži pokračovať. Pritom bol vážnym kandidátom na jednu z cien. Oceňovala aj Štátna filharmónia Košice, ktorá
ohodnotila výkon Kristiny Annomuchamedovej z Litvy.
Európsky rozmer podujatia vyzdvihol vo svojom vystúpení na záverečnom ceremoniáli primátor Košíc František Knapík, pod záštitou ktorého sa
medzinárodná klavírna súťaž, za podpory U. S. Steel Košice a ďalších sponzorov, darcov a prispievateľov, konala. Nedeľňajší koncert víťazov si vypočuli aj Susan Lohrová, manželka
prezidenta U. S. Steel Košice a Megan Petersová, manželka viceprezidenta pre predaj a marketing.