Vyhľadávanie:

Kultúra: to je to, čo raňajkujeme

Kultúra: to je to, čo raňajkujeme

Tara Carraro, senior viceprezidentka a riaditeľka pre komunikáciu korporácie parafrázovala týmto titulkom citát vplyvného mysliteľa, spisovateľa a pedagóga v oblasti manažmentu Petra Druckera, ktorý kedysi povedal: "Kultúra si dáva stratégiu na raňajky." O tom, ako sa stratégia ťažko presadzuje bez zodpovedajúcej kultúry hovorí Tara Carraro v svojom príspevku, z ktorého vyberáme.

Je to jednoduché vyjadrenie komplexnej myšlienky, ktorá je nevyhnutná pre úspech nielen akejkoľvek firemnej stratégie, ale aj každej spoločnosti samotnej.

Je to mandát, ktorý pramení z jasného pochopenia, že keď sú ľudia prepojení, plní energie a pohybujú sa spolu s cieľom, neexistujú žiadne hranice toho, kam môžu ísť a čo môžu dosiahnuť.  Napriek tomu sa kultúre príliš často nevenuje pozornosť, ktorú si zaslúži, nie je zakotvená v systémoch, procesoch a štruktúre, ktoré vedú k úspechu. Považuje sa za doplnok, a nie za základný kameň stratégie. Keď k tomu dôjde – a najmä keď je to spojené s neschopnosťou rozpoznať životne dôležitú úlohu, ktorú komunikácia zohráva pri pozdvihovaní kultúry – stratégia nepomôže, ale môže byť podkopaná.

Na druhej strane, podniky, ktoré vidia komunikáciu ako bránu ku kultúre a uznávajú ju ako most medzi kultúrou a stratégiami, ktoré vedú k požadovaným obchodným výsledkom, sú dobre pripravené realizovať svoje najambicióznejšie ciele. Využívajú komunikáciu na zosúladenie zamestnancov s organizačnými cieľmi, poskytujú prehľad o tom, ako každý tím a každý člen prispieva k širšej vízii, a dosahujú výsledky, ktoré slúžia všetkým zainteresovaným stranám. Ako teda môže spoločnosť využiť komunikáciu na aktiváciu kultúry a získanie týchto odmien? Existuje niekoľko spôsobov, ale jedným z najvplyvnejších je vytvorenie šampiónov kultúry, ľudí, ktorých dôveryhodné hlasy v rámci funkcií, oddelení a spoločnosti ako celku pomáhajú zosilniť správy, ktoré chcete odovzdať a modelovať správanie, ktoré chcete vidieť. Títo influenceri existujú v každej organizácii; Sú to ľudia, za ktorými ostatní chodia a pýtajú sa: "Čo si o tom myslíte?"

A na záver my dodávame, že k podnikovej kultúre patrí určite i organizácia Letných športových hier a našich športových influencerov si môžete vypočuť :

https://xapp.usske.sk/sk/hry/letne-sportove-hry-2023

Celý príspevok nájdete :
https://www.ussteel.com/perspective-detail/-/blogs/culture-it-s-what-s-for-breakfast?_com_liferay_blogs_web_portlet_BlogsPortlet_redirect=/perspextives

Ďalšie články

EÚ potrebuje odolné a silné podniky

Tesne pred začiatkom maďarského predsedníctva Európskej únie, ktoré začalo v júli, sa stretli v Budapešti európski zamestnávatelia združení v BusinessEurope, aby rokovali o konkurencieschopnosti a odolnosti európskych podnikov. Republikovú úniu zamestnávateľov reprezentoval na tomto stretnutí jej prezident Miroslav Kiraľavarga.

Používame cookies, aby sme návštevníkom poskytli čo najväčšie pohodlie pri používaní tejto stránky. Viac info...