Nové logo a nový prívlastok majú Košice od minulého týždňa. Vzišli z verejnej neanonymnej súťaže, ktorú vedenie mesta vypísalo začiatkom tohto roka s cieľom vytvoriť
nové moderné symboly posilňujúce identitu nášho mesta. Vo svete je ich používanie bežné. V utorok, 4. septembra, predstavil víťazné návrhy na stretnutí s novinármi primátor František
Knapík a členovia výberovej poroty. Pri slávnostnom odhalení oboch symbolov nechýbal ani víťaz súťažného návrhu loga Anton Vaľko.
Do súťaže o nové logo, ktorá mala dve kolá, prišlo dovedna 309 obálok so 497 návrhmi. Porota, ktorej členmi boli zástupcovia MMK, katedry dizajnu TU Košice, Útvaru
hlavného architekta mesta Košice, archivár, historik a akademickí maliari, z nich vybrala šesť od piatich autorov a posunula ich do finále. O víťaznom rozhodla v polovici júla. Do uzávierky súťaže
o nový prívlastok mesta prišlo 241 návrhov. Za najoriginálnejší 11-členná porota označila prívlastok Košice - mesto, ktoré to vie.
"Logo mesta nemá suplovať erb, ktorého používanie sa riadi štatútom a ktorý sa dá prirovnať k nášmu rodinnému striebru. Logo je určitou modernou komunikačnou
formou, ktorej by mali porozumieť všetky generácie obyvateľstva a s ktorým by sa stotožnili," uviedol člen výberovej poroty akademický maliar Pavol Rozložník. Dodal, že
návrhov prišlo veľa, mnohé boli naivné, mnohé mali dobrú myšlienku, ale neboli dobre vizuálne spracované, máloktoré tiež spĺňali technologické a technické hľadiská, estetické a výtvarné kritériá.
Na víťaznom návrhu A. Vaľka sa porota zhodla jednohlasne. "Má ideu histórie, je veľmi elegantné, jednoduché, ľahko zapamätateľné a nechýba mu moderné poňatie," konštatoval P.
Rozložník.
Logo mesta Košice predstavuje viacero symbolov. V prvom rade odzrkadľuje tvar a sklon Hlavnej ulice ako centra náboženského, kultúrneho a spoločenského, spolu s dvomi
najtypickejšími dominantami - Štátnym divadlom a Dómom sv. Alžbety. Druhý symbol vychádza z jeho farebnosti. Dve z použitých farieb (žltá a modrá) sú zároveň farbami mestami. Tretí symbol je v
prelínaní dvoch poloblúkov, čo predstavuje súlad a vzájomné dopĺňanie sa.
Čistý zisk za tretí štvrťrok 2024 vo výške 119 miliónov USD alebo 0,48 USD na zriedenú akciu.