V súčasnosti, keď sa ekonomiky väčšiny krajín sveta čoraz viac ponárajú do jednej z najhlbších kríz v histórii, stále naliehavejšie sa objavuje potreba hľadania
možných riešení. Mnohé podnikateľské subjekty hovoria o pretrvávajúcom pesimizme a na krízu reagujú spravidla drastickými úspornými opatreniami a obmedzeniami niektorých svojich aktivít.
Vnímať súčasnú krízu skôr ako nedostatok nových impulzov a pokúsiť sa o hľadanie inovatívnych prístupov bolo podnetom na stretnutie našich pracovníkov s priemyselným
dizajnérom, ktoré začiatkom apríla zorganizovalo oddelenie obchodnej propagácie. Témou stretnutia bol dizajn - analýza technických možností a aplikácia inovácií. Svoju víziu skĺbenia funkcionality
a estetiky ponúkol skúsený slovenský dizajnér s množstvom realizácií pre mnohé renomované spoločnosti Peter Bako. Návrhár vo svojich štúdiách predvída, že v prostredí rastúceho
konkurenčného tlaku a stúpajúcich nárokov samotná funkčnosť a vysoká kvalita výrobku už nebudú postačujúce atribúty úspešného produktu. Väčší dôraz bude treba klásť na doplnkové funkcie výrobku,
jeho dokonalý vizuálny vnem a schopnosť dobrej adaptácie do svojho prostredia.
Peter Bako sa pokúsil demonštrovať svoju tvorivú filozofiu na radiátoroch Korad. Tento náš tradičný výrobok počas svojej vyše štyridsaťročnej evolúcie dosiahol vysoké
technické i estetické štandardy a v súčasnosti predstavuje mimoriadne dobre vyvážený pomer medzi účelnosťou a vzhľadom. Jeho kvality potvrdzujú viaceré certifikáty a ocenenia, ale hlavne domáce i
medzinárodné predajné úspechy.
Práve úspešnosť značky, v kombinácii s technologickými nárokmi, predstavujú skutočne náročnú výzvu pre každého, kto prichádza s návrhmi na inovácie tohto výrobku.
Žiada sa však povedať, že dizajnér Bako sa tejto úlohy chopil s plnou profesionalitou - odvážne načrtol možnosti nových, často až prekvapujúcich riešení, pričom sa dokázal elegantne vyhnúť úskaliam
jednotlivých obmedzení. Hlboké pochopenie problematiky, dôsledná analýza požiadaviek, ako aj invenčný prístup presvedčili všetkých účastníkov stretnutia, že prednáška tohto tvorivého priemyselného
dizajnéra bola pre nich skutočne dobrá investícia. Nečakane vysoká účasť kolegov z rôznych úsekov, ktorých spája odborný záujem o budúcnosť našich radiátorov, ukázala, že stretnutie bolo krokom
správnym smerom a že úspešné inovácie sú dnes v podstate nemožné bez vzájomných vzťahov medzi technikom, marketingom, výrobou a dizajnom.
Je možné, že v časoch, kedy všetci s plným nasadením hľadáme východiská z ťažkej hospodárskej situácie, nám priemyselný dizajnér Peter Bako načrtol jednu z možných
ciest.
Čistý zisk za tretí štvrťrok 2024 vo výške 119 miliónov USD alebo 0,48 USD na zriedenú akciu.