Vyhľadávanie:

Drahé priecestia pre nedisciplinovaných vodičov

Drahé priecestia pre nedisciplinovaných vodičov

Hazard na železničnom priecestí spôsobuje takmer denne zbytočné tragédie

Dopravných kolízií motorových vozidiel na železničných priecestiach pribúda. Nerešpektovanie výstražných znamení na týchto úsekoch, či iný hazard, spôsobujú takmer denne tragédie, pri ktorých zbytočne vznikajú vážne straty. Žiaľ, zväčša na ľudských životoch, nehovoriac aj o nemalých škodách na majetku. Oprava vlakov a iných železničných vozidiel totiž nie je lacnou záležitosťou. Navyše, ak sa k tomu zaráta poškodenie železničného priecestia, koľajníc, poplatok za meškanie vlaku, náhradné riešenie dopravy, škody na zdraví... Suma sumarum, môže ísť až o miliónové sumy. Nedajbože, aby vinník nehody - takmer pri každej havárii je ním vodič motorového vozidla - nemal uzatvorené zákonné poistenie. O takýchto scenároch radšej ani nepremýšľajme, ale skôr urobme všetko pre to, aby k nehodám na priecestiach vôbec nedochádzalo. Na Slovensku je niekoľko tisíc železničných priecestí a ich "likvidácia" či riešenie mimoúrovňovým križovaním je príliš pomalé. Zatiaľ, kým je tomu tak, treba na vodičov pôsobiť viac výchovne, ale i represívne.

Pravdou však je, že počet hazardérov na priecestiach neustále pribúda a i škody, ktoré vznikajú pri nehodách na týchto miestach, rapídne narastajú.

Aká je štatistika nehôd na železničných priecestiach?

Železničná spoločnosť Slovensko, a.s., zaznamenala len za posledných sedem mesiacov uplynulého roka viac ako 25 dopravných nehôd. Z nich len v minimálnych prípadoch nedošlo k ublíženiu na zdraví a poškodeniu železničných vozidiel. Skutočné škody predstavujú niekoľko desiatok miliónov korún.

Čo po nehode na tomto železničnom úseku nasleduje? Na rad prichádza policajné vyšetrovanie za účasti odboru inšpekcie, kontroly a krízového riadenia Železničnej spoločnosti. Nehodu inšpekcia zdokumentuje a vyčísli vzniknutú škodu. A oprava železničných vozidiel a zariadení vôbec nie je lacnou záležitosťou. Vodiči potom môžu čakať na"mastné" šeky, ale neraz i na návštevu exekútora.

Ako Oceľ východu informovala hovorkyňa Krajského riaditeľstva Policajného zboru SR v Košiciach Jana Demjanovičová, mnohí vodiči pred i na železničných priecestiach ignorujú nielen predpísanú rýchlosť, ale aj svetelné a zvukové signalizačné zariadenie, ktoré upozorňuje, že vozidlo na trať už nesmie vchádzať.

Podľa zákona o premávke na pozemných komunikáciach je vodič vo vzdialenosti 30 metrov pred železničným priecestím a pri jeho prechádzaní povinný dodržiavať rýchlosť 30 km za hodinu. V miestach, kde je osadená dopravná značka " Stoj, daj prednosť v jazde" musí vodič zastaviť vozidlo tak, aby mal z neho dostatočný výhľad na železničnú trať.

Čo čaká vodiča, ak poruší tento všeobecne záväzný predpis? Podľa nadporučíčky J. Demjanovičovej sa tým jednoznačne dopustí vážneho dopravného priestupku, za ktorý mu možno uložiť pokutu až do výšky sedem tisíc korún a zákaz činnosti viesť motorové vozidlo na dobu jedného roka. Takže, nedisciplinovaní vodiči pozor! Rozmyslite si prv, než sa rozhodnete urobiť tento riskantný krok, či vám stojí za to pre niekoľko získaných sekúnd ohroziť svoje zdravie i iných a majetok.

Ďalšie články

EÚ potrebuje odolné a silné podniky

Tesne pred začiatkom maďarského predsedníctva Európskej únie, ktoré začalo v júli, sa stretli v Budapešti európski zamestnávatelia združení v BusinessEurope, aby rokovali o konkurencieschopnosti a odolnosti európskych podnikov. Republikovú úniu zamestnávateľov reprezentoval na tomto stretnutí jej prezident Miroslav Kiraľavarga.

Používame cookies, aby sme návštevníkom poskytli čo najväčšie pohodlie pri používaní tejto stránky. Viac info...