|
Členovia dopravnej sekcie EUROFER počas rokovania. Druhý sprava Christian Mari z EUROFER, po jeho pravici generálny manažér pre dopravu U. S. Steel Košice Róbert Žihlavník,
uprostred viceprezident U. S. Steel Košice pre predaj a marketing Joseph R. Scherrbaum.
|
|
Po prvý raz rokovali na pôde U. S. Steel Košice minulý týždeň (18. - 19. 5. 2005) členovia dopravnej sekcie EUROFER (Európske združenie výrobcov železa a
ocele). Sekcia združuje manažérov oceliarní zodpovedných za dopravu a logistiku. Zasadá tri až štyri razy do roka v členských oceliarňach alebo z pohľadu dopravy dôležitých miestach. Rokovanie v
Košiciach viedol Christian Mari z Euroferu.
Účastníci zasadnutia absolvovali počas dvoch dní bohatý program. "Hneď po príchode si prezreli prevádzky Teplej a Studenej valcovne, kde sa zaujímali najmä o
manipuláciu a expedíciu hotovej výroby," informoval Róbert Žihlavník, generálny manažér U. S. Steel Košice pre dopravu, "a vypočuli si prezentáciu
obchodného riaditeľa Železničnej spoločnosti Cargo a.s. Petra Klinku, ktorý informoval o transformácii železníc so zameraním na pripravovanú privatizáciu nákladnej dopravy. Pracovnej večere na
záver prvého dňa sa zúčastnil aj viceprezident U. S. Steel Košice pre predaj a marketing Joseph R. Scherrbaum. Na mítingu, ktorý sa uskutočnil ďalší deň stretnutia, sme diskutovali o
aktuálnych otázkach v oblasti železničnej, cestnej a vodnej prepravy. Zástupcovia výrobcov, dopravári z WV Stahl, CORUS Group, RIVA Group, CELSA, U. S. Steel Serbia i
U. S. Steel Košice, informovali o aktuálnej dopravnej situácii vo svojich krajinách. Témou rokovania bola tiež informácia o nových predpisoch v železničnej preprave, ktoré začnú platiť
ešte v tomto roku.
Stretnutie potvrdilo, že sme súčasťou jednotného európskeho trhu a riešime rovnaké problémy ako naši konkurenti. Najmarkantnejším príkladom je spoplatnenie rakúskych a
nemeckých diaľnic. Vyberanie mýta zvýšilo náklady na cestnú prepravu všetkým výrobcom ocele. Vysoké ceny ropy a pohonných hmôt na svetových trhoch majú tiež nepriaznivý dopad na prepravné v riečnej
a námornej preprave," skonštatoval po skončení zasadnutia R. Žihlavník.