Má už košická oceliareň uzatvorené prvé kontrakty na dodávky automobilových plechov? Plánuje U. S. Steel akvizície aj inde v Európe alebo vo svete? Koľko
U. S. Steel Košice doteraz investovala a možno novú pozinkovňu označiť za najväčšiu investíciu v Košiciach? Aký význam má pre slovenskú ekonomiku? Poskytol štát pri jej výstavbe určité
stimuly? Ako ovplyvní začiatok výroby v pozinkovni životné prostredie? To je len časť otázok, ktorými novinári na tlačovom brífingu po slávnostnom otvorení linky zahrnuli Johna P. Surmu,
Davida H. Lohra a predsedu vlády SR Roberta Fica.
Ako konštatoval D. Lohr, spoločnosť intenzívne komunikuje s možnými zákazníkmi, prvé objednávky na pozinkovaný plech z novej linky sú už na svete, pracujeme na
zväčšovaní ich objemu. Naznačil tiež, že v budúcnosti, v závislosti od toho, čo ukáže trh, by do automobilového priemyslu mohlo smerovať 70 až 80 percent kapacity.
R. Fico investíciu v Košiciach vysoko vyzdvihol. "Ide o výrobu s vysoko pridanou hodnotou, ktorá máva vždy podporu vlády Slovenskej republiky. Preto vláda SR
privítala túto obrovskú investíciu a je pripravená, ak to bude nevyhnutné, upravovať všetky prípadné právne a administratívne prekážky do budúcnosti, ale to je ten typ výroby, ktorý na Slovensku
potrebujeme."
"Naša investícia do prevádzok v Košiciach je niečo, s čím sme nadmieru spokojní," konštatoval J. Surma. Pripomenul, že sortiment výroby v USSK
rozšírila pozinkovacia linka, v nedávnej minulosti to bola pocínovňa či lakoplastovacia linka. Okrem košických má U. S. Steel prevádzku aj v Srbsku. "V súčasnosti sa zameriavame
skôr na existujúce prevádzky, ale nevylučujeme možnosť potencionálneho rozšírenia. To však závisí od vývoja na trhu."
Nová pozinkovacia linka č. 3, potvrdil prezident D. Lohr, je v Košiciach zatiaľ najväčšou investíciou. "Pri vstupe do košických železiarní sme sa zaviazali
preinvestovať 700 miliónov dolárov. Tento záväzok sa nám podarilo dávno splniť. Okrem projektov, ktoré zvyšujú kvalitu a rozširujú sortiment našich produktov, sme investovali aj do infraštrukrúry a
do ekológie. Napriek tomu, že niektoré z projektov nie sú až tak ´viditeľné´, ako napríklad nová linka, do zlepšovania životného prostredia sme investovali približne o polovicu viac, než do novej
pozinkovne."
Na jej výstavbu, odpovedal na ďalšiu otázku, nedostala U. S. Steel Košice žiadne stimuly. Konštatoval tiež, že linka bola navrhovaná a postavená v súlade so
slovenskými a európskymi štandardmi životného prostredia, preto parametre, ktoré linka dosahuje, sú minimálne také, ak nie lepšie, než požadujú limity.
Čistý zisk za tretí štvrťrok 2024 vo výške 119 miliónov USD alebo 0,48 USD na zriedenú akciu.