Na otázky čitateľov Ocele východu odpovedá Jana Maliarová z DPMK
Informácia o zdražení cestovného v mestskej hromadnej doprave Košíc od 1. júla 2007 nenechala ľahostajnými viacerých čitateľov Ocele východu. Z otázok, ktoré ste do
redakcie po uverejnení rozhovoru s generálnym riaditeľom DPMK Michalom Tkáčom adresovali e-mailom i telefonicky, sme vybrali niekoľko najčastejšie opakujúcich sa a požiadali dopravárov o
vysvetlenie. Odpovede poskytla vedúca oddelenia obchodu a marketingu DPMK Jana Maliarová.
Čitateľ: Chcel by som poopraviť tvrdenie v názve článku, že do USSK budeme cestovať za 20 Sk. DPMK totiž zaviedlo pre nás diskriminujúcu sadzbu - tarifu TZR, čiže po Optimu platí 20 Sk a od
Optimy ďalších 20 Sk za tarifné pásmo TZR (podľa tabuľky priloženej k článku). Avšak pikantné na tom je, že sa bude dať dostať do USSK aj za 20 Sk, ale spojmi 25, 38, 56 a 26, ktoré nespadajú pod
tarifné pásmo TZR.
J. Maliarová: - Na linke alebo spoji označenom TZR (vybrané zrýchlené autobusové spoje č. 21, 40, autobusové spoje RA s výnimkou RA1, električkové spoje R na rýchlodráhe od
zastávky Optima po VA USSK - pozn. autora) platí 20-korunový cestovný lístok v celej jeho dĺžke, to znamená od prvej po poslednú zastávku. Netreba platiť dvakrát, ako to bolo prezentované v otázke.
Cestujúci, ktorý nastúpi na linku označenú TZR, platí 20 korún, aj keď necestuje za zastávku OC Optima smer Vstupný areál U. S. Steel Košice. Spoje číslo 25, 38, 56 nezachádzajú na VA USSK, ale cez
Šacu, majú konečnú v Šaci - nemocnici, to znamená, že cestujúci musí prestupovať. Až spoj č. 26 spája Šacu so Vstupným areálom U. S. Steel Košice.
Č.: Aká bude cena štvrťročníka do USSK?
J. M.: - Cena predplatného cestovného lístka na 90 dní je pre TZR 2240 korún. S týmto lístkom môže cestujúci cestovať na linkách T1 (územie mesta Košice - pozn. autora) a
TZR.
Č.: Generálny riaditeľ DPMK uviedol, že v letných mesiacoch redukujú prepravu aj kvôli dovolenkám. V USSK však platí, že každý mesiac si môže čerpať dovolenku len 12 percent zamestnancov v
každej organizačnej jednotke, čiže o nejakom výraznom úbytku cestujúcich počas letných školských prázdnin hovoriť nemožno. Zohľadňuje tento fakt DPMK pri tvorbe cestovného poriadku?
J. M.: - Naše opakujúce sa niekoľkoročné prepravné prieskumy ukazujú v letných mesiacoch pokles cestujúcich na linkách do USSK a späť. Predpokladáme, že nie všetci z nich sú
zamestnanci USSK.
Č.: Keď sa z Námestia osloboditeľov prepravím do Šace za 20 minút, prečo mám platiť 820 - korunové cestovné?
J. M.: - Ak cestujúci cestuje z Námestia osloboditeľov do Šace nech si kúpi cestovný lístok pre pásmo T1.
Č.: Sú z drahšieho cestovného vylúčené spoje Rz, ktorými sa prepravujú cestujúci z Ludvikovho Dvora, Poľova a Pereša do Košíc? J. M.: - Na linkách a spojoch
zaradených do TZR v celej ich dĺžke platí cestovné pre TZR.
Č.: Ako ste vypočítavali percentuálny nárast zdraženia mesačníkov? Generálny riaditeľ uviedol, že 390 korún ku 550, nárast 30 percent, 590 ku 820 je 29 percent. Asi si to zle vyrátal. Nemá
to byť v prvom prípade 40 percent a v druhom 39 percent?
- Pozn. autora: na túto otázku sme nedostali odpoveď. Z telefonického rozhovoru sme sa dozvedeli, že pri výpočte sa suma 550 korún i 820 korún považujú za 100 percent a oproti
doterajším cenám mesačníkov 390 a 590 korún je zvýšenie približne 30- a 29-percentné, ako uviedol v minulotýždňovom rozhovore Michal Tkáč.