Hovoríme s novým generálnym riaditeľom DPMK, a.s. Jozefom Jaššom
|
V pondelok 1. augusta sa ujal funkcie generálneho riaditeľa Dopravného podniku mesta Košice, akciová spoločnosť Jozef Jaššo. Pri tejto príležitosti sme ho požiadali o
rozhovor.
Vieme o vás, že ste až do konca júla boli zamestnancom U. S. Steel Košice. Môžete prezradiť o sebe niečo viac? Čím ste sa zaoberali a ako dlho ste boli železiarom?
Mám 46 rokov, som absolventom Hutníckej fakulty VŠT Košice. Do železiarní som nastúpil v roku 1983, po základnej prezenčnej vojenskej službe a krátkom pracovnom pomere v SPP n. p. Začínal som ako
strojník v Koksovni, postupne som zastával rôzne pracovné pozície v divíznom závode Energetika, na investičnom úseku, inžinieringu, ale i personálnom úseku. V ostatných rokoch som bol manažérom
projektov úseku generálneho manažéra pre inžinierske činnosti a naposledy manažérom činností závodu Realizácia projektov.
Aké pohnútky vás viedli prihlásiť sa do konkurzu na generálneho riaditeľa DPMK?
Chuť na zmenu po dvadsiatich dvoch rokoch pôsobenia v jednej firme.
Aké máte osobné skúsenosti s mestskou hromadnou dopravou v Košiciach? Ako hodnotíte jej súčasnú úroveň?
Cestujem iba osobným autom. Mestskou hromadnou dopravou som necestoval veľmi dlho. Hodnotenie z mojej strany preto nemôže byť objektívne, ale z počutia - vraj to nie je optimálne.
S akými ambíciami nastupujete do novej funkcie?
Pocity mám dobré, teším sa na novú prácu a na nový kolektív spolupracovníkov. Som presvedčený, že spoločným úsilím a tvrdou prácou sa nám postupne podarí plniť hlavné poslanie dopravného podniku v
oblasti mestskej hromadnej dopravy - poskytovať kvalitnú a bezproblémovú prepravu osôb vo verejnom záujme.
Čo považujete za prioritné, čo treba riešiť najviac? Čo DPMK chýba?
K tomu sa vyjadrím až po nejakom čase strávenom na novom pracovisku.
Aká je podľa vášho názoru doprava do železiarní?
Z počutia vraj veľmi zlá, ale ja s ňou nemám skúsenosti, bývam totiž v Šaci. Určite sa na to pozrieme.
V regionálnej tlači sa začiatkom júla objavili informácie o tom, že DPMK neostane iba pri redukcii spojov počas letných prázdnin, ale že sa chystá redukovať niektoré spoje aj na jeseň.
Konkrétne ide o autobusy RA zo Sídliska Dargovských hrdinov a zo Sídliska Ťahanovce. Ľudia by mali cestovať, podľa uverejnenej informácie, do U. S. Steel Košice kombinovane, to znamená,
že autobusom po amfiteáter a odtiaľ potom pokračovať električkami do U. S. Steel Košice.
Neviem sa zatiaľ k tejto informácii vyjadriť. Všetky tieto otázky zasahujú do veľmi konkrétnych oblastí dopravy v našom meste, ktoré ja ešte nemám zmapované. Chce to čas a dôkladné analýzy, na
základe ktorých sa k tejto problematike vyjadrím.
Na citlivú tému: už viackrát sa hovorilo o zdražovaní cestovného. Aký vývoj očakávate v tejto oblasti?
Nechcem sa vyjadrovať predčasne a ani neviem zaujať stanovisko. Ak sa budú ceny ropy a pohonných hmôt i energií zvyšovať, hrozba zdražovania v hromadnej doprave tu určite je. Isto však budeme
hľadať vnútorné rezervy, ktoré nám pomôžu (ak budú) udržať súčasnú výšku cestovného.
A naostatok. Akú má podľa vášho názoru budúcnosť mestská hromadná doprava v Košiciach?
Na nejaké závery by bolo teraz z môjho pohľadu skoro. Ak sa nájde ekonomicky výhodnejší variant poskytovania služieb mestskej hromadnej dopravy, tak je na mestskom zastupiteľstve a samotnom meste
Košice, aký postoj zaujme. Zatiaľ nemám informácie o tom, že by niekde mestská hromadná doprava nebola potrebná.