Vyhľadávanie:

Chcem, aby ľudia cestovali bez problémov

Chcem, aby ľudia cestovali bez problémov

Hovoríme s novým generálnym riaditeľom DPMK, a.s. Jozefom Jaššom

Jozef Jaššo

V pondelok 1. augusta sa ujal funkcie generálneho riaditeľa Dopravného podniku mesta Košice, akciová spoločnosť Jozef Jaššo. Pri tejto príležitosti sme ho požiadali o rozhovor.

Vieme o vás, že ste až do konca júla boli zamestnancom U. S. Steel Košice. Môžete prezradiť o sebe niečo viac? Čím ste sa zaoberali a ako dlho ste boli železiarom?
Mám 46 rokov, som absolventom Hutníckej fakulty VŠT Košice. Do železiarní som nastúpil v roku 1983, po základnej prezenčnej vojenskej službe a krátkom pracovnom pomere v SPP n. p. Začínal som ako strojník v Koksovni, postupne som zastával rôzne pracovné pozície v divíznom závode Energetika, na investičnom úseku, inžinieringu, ale i personálnom úseku. V ostatných rokoch som bol manažérom projektov úseku generálneho manažéra pre inžinierske činnosti a naposledy manažérom činností závodu Realizácia projektov.

Aké pohnútky vás viedli prihlásiť sa do konkurzu na generálneho riaditeľa DPMK?
Chuť na zmenu po dvadsiatich dvoch rokoch pôsobenia v jednej firme.

Aké máte osobné skúsenosti s mestskou hromadnou dopravou v Košiciach? Ako hodnotíte jej súčasnú úroveň?
Cestujem iba osobným autom. Mestskou hromadnou dopravou som necestoval veľmi dlho. Hodnotenie z mojej strany preto nemôže byť objektívne, ale z počutia - vraj to nie je optimálne.

S akými ambíciami nastupujete do novej funkcie?
Pocity mám dobré, teším sa na novú prácu a na nový kolektív spolupracovníkov. Som presvedčený, že spoločným úsilím a tvrdou prácou sa nám postupne podarí plniť hlavné poslanie dopravného podniku v oblasti mestskej hromadnej dopravy - poskytovať kvalitnú a bezproblémovú prepravu osôb vo verejnom záujme.

Čo považujete za prioritné, čo treba riešiť najviac? Čo DPMK chýba?
K tomu sa vyjadrím až po nejakom čase strávenom na novom pracovisku.

Aká je podľa vášho názoru doprava do železiarní?
Z počutia vraj veľmi zlá, ale ja s ňou nemám skúsenosti, bývam totiž v Šaci. Určite sa na to pozrieme.

V regionálnej tlači sa začiatkom júla objavili informácie o tom, že DPMK neostane iba pri redukcii spojov počas letných prázdnin, ale že sa chystá redukovať niektoré spoje aj na jeseň. Konkrétne ide o autobusy RA zo Sídliska Dargovských hrdinov a zo Sídliska Ťahanovce. Ľudia by mali cestovať, podľa uverejnenej informácie, do U. S. Steel Košice kombinovane, to znamená, že autobusom po amfiteáter a odtiaľ potom pokračovať električkami do U. S. Steel Košice.
Neviem sa zatiaľ k tejto informácii vyjadriť. Všetky tieto otázky zasahujú do veľmi konkrétnych oblastí dopravy v našom meste, ktoré ja ešte nemám zmapované. Chce to čas a dôkladné analýzy, na základe ktorých sa k tejto problematike vyjadrím.

Na citlivú tému: už viackrát sa hovorilo o zdražovaní cestovného. Aký vývoj očakávate v tejto oblasti?
Nechcem sa vyjadrovať predčasne a ani neviem zaujať stanovisko. Ak sa budú ceny ropy a pohonných hmôt i energií zvyšovať, hrozba zdražovania v hromadnej doprave tu určite je. Isto však budeme hľadať vnútorné rezervy, ktoré nám pomôžu (ak budú) udržať súčasnú výšku cestovného.

A naostatok. Akú má podľa vášho názoru budúcnosť mestská hromadná doprava v Košiciach?
Na nejaké závery by bolo teraz z môjho pohľadu skoro. Ak sa nájde ekonomicky výhodnejší variant poskytovania služieb mestskej hromadnej dopravy, tak je na mestskom zastupiteľstve a samotnom meste Košice, aký postoj zaujme. Zatiaľ nemám informácie o tom, že by niekde mestská hromadná doprava nebola potrebná.

Ďalšie články

EÚ potrebuje odolné a silné podniky

Tesne pred začiatkom maďarského predsedníctva Európskej únie, ktoré začalo v júli, sa stretli v Budapešti európski zamestnávatelia združení v BusinessEurope, aby rokovali o konkurencieschopnosti a odolnosti európskych podnikov. Republikovú úniu zamestnávateľov reprezentoval na tomto stretnutí jej prezident Miroslav Kiraľavarga.

Používame cookies, aby sme návštevníkom poskytli čo najväčšie pohodlie pri používaní tejto stránky. Viac info...