Z celosvetových dopravných štatistík vyplýva, že v súčasnosti deti prichádzajú o život na cestách nie ako chodci, ale častejšie ako spolucestujúci v osobných
motorových vozidlách. Údaje hovoria o tom, že v pomere k celkovému počtu obetí havárií na cestách mladších ako 14 rokov počet detí, ktoré pri nehodách zomreli v osobných autách, vzrástol takmer na
dvojnásobok. Je to naozaj alarmujúci údaj.
Pri náhlom zabrzdení sa neupevnené predmety vo vozidle "osamostatňujú", teda napriek spomaleniu sa pohybujú ďalej pôvodnou rýchlosťou. Rovnaký proces sa odohráva aj v
prípade detí a dospelých, keď cestujú v aute. Tento jav sa ešte drastickejšie prejavuje v prípade nárazu vozidla, alebo dokonca zrážky áut.
Ak sa vozidlo pohybujúce po ceste 50-kilometrovou rýchlosťou zrazí s protiidúcim automobilom, je telo dieťaťa vymrštené zo sedadla v aute takou silou, ktorá
predstavuje až 30-násobok jeho hmotnosti. Ak k nehode dochádza pri väčšej rýchlosti, alebo protiidúce vozidlo má väčšiu hmotnosť, potom sa môže stlačiť aj priestor pre cestujúcich a môže im
spôsobiť ďalšie ťažké alebo smrteľné zranenia. Preto sa pri konštruovaní nových vozidiel uplatňujú poznatky z biomechaniky. Organizmus, teda telo dieťaťa, sa od dospelého človeka líši v mnohých
ohľadoch. Predovšetkým je tu iný pomer trupu a hlavy.
Preto pri nehodách je u detí väčší pomer úrazov hlavy, ako u dospelých, a čo je veľmi závažné, takéto úrazy detí sú omnoho nebezpečnejšie. Ich lebečné kosti sú ešte
nevyvinuté a nechránia mozog natoľko účinne ako v dospelosti. Omnoho slabší je aj krk, menej sú chránené vnútorné orgány v brušnej dutine.
Na základe týchto poznatkov si konštruktéri a odborníci na otázky bezpečnosti automobilov opäť uvedomili, že jediným riešením je, ak sa deti pevne"spoja" s vozidlom,
teda treba ich pripútať tak, aby sa na spomalení "podieľali" spolu s vozidlom, aby ich pri zabrzdení nevrhlo dopredu. Preto je potrebné malé deti pripútať, presnejšie uložiť do vhodného ochranného
zadržiavacieho zariadenia - bezpečnostnej detskej sedačky. Takéto sedačky sa vyrábajú v rôznych rozmeroch a s rozličnými ďalšími charakteristikami, ktoré zodpovedajú veku detí. Je mimoriadne
dôležité dodržiavať príslušné rozmery, aby sa dieťa nevyšmyklo, neuvoľnilo z väčšieho zadržiavacieho zariadenia. Akékoľvek bezpečnostné pásy v aute môžu byť náležite účinné len vtedy, ak sú
upravené na príslušné telesné rozmery cestujúcich. Treba dbať najmä o to, aby pásy boli narovnané, nepokrútené, lebo v narovnanom stave sa na ich väčšej ploche lepšie rozložia vznikajúce sily.
Zanedbávanie týchto kritérií spôsobilo už v nejednom prípade vážne vnútorné zranenia detí.
Prevažnú väčšinu ponuky predajcov tvoria bezpečnostné sedačky univerzálnej kategórie, pretože ich montáž je najjednoduchšia a sú okamžite použiteľné. Ďalšou ich
výhodou je, že v prípade výmeny vozidiel (kúpy nového auta, požičania iného vozidla) ich možno rýchlo premontovať. Za riešenie budúcnosti považujú odborníci tretí variant, keď už vo výrobe bude
auto uspôsobené tak, že budú vytvorené príchytné miesta na upevnenie ochranného zadržiavacieho zariadenia pri dodatočnej montáži, alebo tam zariadenie bude priamo vo výrobe namontované.
V súlade so spomínaným predpisom sa sedačky spravidla vyrábajú pre štyri hmotnostné skupiny. Bližšie informácie vám iste rád poskytne každý autorizovaný predajca
sedačiek. Nezabudnite, že od 1. júla tohto roka sú autosedačky povinné pre všetky motorové vozidlá, ktoré prevážajú dieťa vo veku do 11 rokov, alebo vysoké do 150 cm, či s hmotnosťou do 36 kg.
Čistý zisk za tretí štvrťrok 2024 vo výške 119 miliónov USD alebo 0,48 USD na zriedenú akciu.