Minulý týždeň sa na podnikových komunikáciách objavili cestári. Neklamný znak toho, že sa začala každoročná oprava ciest. Aký bude mať priebeh, opýtali sme sa vedúceho
prevádzky Cestná doprava divízneho závodu Doprava U. S. Steel Košice Juraja Valenta.
· Meteorológovia označili zimu 2014/2015 na Slovensku za jednu z piatich najteplejších od polovice 20. storočia. Prejavilo sa to aj na kvalite ciest? Sú menej
zničené?
Cesty v našej firme sú extrémne namáhané, denne sa po nich pohybujú stovky vozidiel, najmä nákladných, čo na nich samozrejme zanecháva stopy bez ohľadu na to, či je zima viac
alebo menej tuhšia. Opravy sú teda nevyhnutné. Hneď po zime sme sa preto pustili do hrubého čistenia krajníc hlavných ciest v areáli firmy, po ktorom nasledovalo a stále pokračuje čistenie
zametacími vozidlami, aby sme vozovky čo najskôr pripravili na tohtoročné opravy.
· Stopy po frézovacom vozidle sme zahliadli pred týždňom pri aglomerácii a v plnom nasadení sme cestárov videli aj pri Harscu, kde si pripravovali podklad pred uložením
asfaltového koberca. Ktoré úseky ciest prejdú obnovou?
Opravovať chceme nielen výtlky, ale aj súvislé úseky niektorých ciest, na ktorých je efektívnejšie natiahnuť jednoliatu vrstvu asfaltu. Sú to napríklad cesty S007 (smerom k
aglomerácii), S013 (v blízkosti Harsca) alebo aj S 001 (hlavná cesta od vrátnice č. 2). V prípade cesty S001 sa sústredíme na najviac poškodený úsek, ktorý sa nachádza v časti od centrálneho skladu
po odbočku k aglomerácii divízneho závodu Vysoké pece. Opravy bude realizovať externý dodávateľ, ktorým sú v tomto roku Inžinierske stavby Košice. Pracovať začal 25. marca.
· Ako dlho budú trvať opravy?
Spomínané opravy plánujeme realizovať do konca mája. Potom príde na rad obnova vodorovného dopravného značenia ciest - maľovanie priechodov pre chodcov, vodiacich a deliacich
čiar, ako aj označení zastávok vnútrozávodnej autobusovej dopravy.
· Ako budete bojovať s prašnosťou? Zamestnanci na práve prebiehajúcich odborárskych konferenciách kritizujú, že v autobusoch, ktoré ich rozvážajú na pracoviská, je prachu
veľa.
Takzvanú letnú údržbu ciest, ktorá zahŕňa polievanie a čistenie ciest a krajníc a samozrejme opravy zvislého dopravného značenia, zabezpečujeme vo vlastnej réžii. Polievacie
vozidlá máme na cestách už v súčasnosti. Prioritou sú hlavné cesty v podniku a cesty po ktorých jazdia autobusy vnútrozávodnej dopravy. Týka sa to aj nástupíšť autobusov vo vnútri podniku pri bráne
č. 2, ako aj ciest a autobusových a električkových nástupíšť vo Vstupnom areáli U. S. Steel Košice. Treba si však uvedomiť, že vo firme sa v súčasnosti aj veľa stavia a premávka
nákladných vozidiel je hustejšia.
· Určite by sa vám zišli nové mechanizmy...
Vozový park cestnej dopravy má už svoje roky a za svoju prevádzkyschopnosť vďačí šikovnosti našich údržbárov a skúsenostiam našich vodičov, za čo by som sa im rád aj touto cestou
poďakoval. Pracovať musíme s tým, čo máme. Snažíme sa robiť to čo najlepšie.
Čistý zisk za tretí štvrťrok 2024 vo výške 119 miliónov USD alebo 0,48 USD na zriedenú akciu.