Vyhľadávanie:

Cestári sa pustili do obnovy vozoviek

Cestári sa pustili do obnovy vozoviek

V pondelok tohto týždňa sa na vozovkách U. S. Steel Košice objavili cestári s frézami. Začala sa každoročná obnova najviac zničených úsekov, ktoré poznačila uplynulá zima i sústavná záťaž ťažkými mechanizmami.

"Kvalitu asfaltu negatívne ovplyvňovali kolísavé teploty a na cestách preto pribudlo viac výtlkov ako po ostatné roky," zhodnotil situáciu na podnikových komunikáciách vedúci Cestnej dopravy divízneho závodu Doprava Jozef Tutko. "Aby boli cesty prejazdné, ešte počas zimy sme vytvorili pracovnú skupinu, ktorá problémové úseky mapovala a opravovala." Údržbári po prvý raz použili studenú asfaltovú zmes, ktorú možno používať na opravy výtlkov aj v zime. "Studený asfalt je najvhodnejšou alternatívou a osvedčil sa. Problémom je, že nami používaný asfalt má pri hustej firemnej premávke obmedzenú trvanlivosť a na niektoré úseky sa musíme niekoľkokrát vrátiť. Výtlky opravujeme priebežne počas celého roka. Vlastnými kapacitami mesačne opravíme približne 200 výtlkov."

Hoci menšie opravy údržbári zvládajú sami, o väčšie sa aj tohto roku postará osvedčený dodávateľ EUROVIA SK. Naši dopravári už majú spracovaný plán opráv ciest a chodníkov. "Pri zostavovaní plánu sme sa zamerali hlavne na bezpečnosť, plynulosť a frekvenciu cestnej premávky, pričom sme do úvahy museli brať objem finančných prostriedkov, ktoré máme k dispozícii," konštatoval J. Tutko. "Opravy možno podľa veľkosti rozdeliť na deväť súvislých úsekov, kde bude potrebné použiť špeciálny stroj na asfaltovanie - finišer, približne sto výtlkov bude nutné opraviť za pomoci frézy a valca a na približne tisíc výtlkov použijeme studenú asfaltovú zmes. Ako prvé prídu na rad opravy ciest S009 pri vrátnici č. 7, S015 okolo expedície Studenej valcovne, S013 od vrátnice č. 1 po Závodný hasičský útvar a S007, ktorá vedie od investičného skladu po vápenku. Tieto úseky si vyžadujú súvislú vrstvu nového asfaltu."

Všetky úseky by mali byť opravené do konca júna tohto roku. O uzávierkach ciest budú včas informované dispečingy jednotlivých divíznych závodov.

Ďalšie články

EÚ potrebuje odolné a silné podniky

Tesne pred začiatkom maďarského predsedníctva Európskej únie, ktoré začalo v júli, sa stretli v Budapešti európski zamestnávatelia združení v BusinessEurope, aby rokovali o konkurencieschopnosti a odolnosti európskych podnikov. Republikovú úniu zamestnávateľov reprezentoval na tomto stretnutí jej prezident Miroslav Kiraľavarga.

Používame cookies, aby sme návštevníkom poskytli čo najväčšie pohodlie pri používaní tejto stránky. Viac info...