Ako firma Sodexho zvládla prechod na novú menu
"Nemala som doteraz žiadnu negatívnu skúsenosť. Ani čo sa týka obsluhy, ani pri pokladni," dala nám vedieť minulý týždeň vo štvrtok Jozefína
Sedláková, ktorú sme podobne ako ďalších hutníkov oslovili v bufete Vstupný areál s otázkou, ako sa podľa ich názoru vyrovnala spoločnosť Sodexho zabezpečujúca stravovacie služby v
U. S. Steel Košice s prechodom na novú menu. Rovnaké odpovede sme dostali aj od ďalších opýtaných. "Myslela som si, že tu budú rady, ale ako vidíte, nie sú,"
dodala.
Firma Sodexho sa podľa jej regionálnej riaditeľky Jaroslavy Jánošovej na eurokonverziu zodpovedne pripravovala. "Non-stop bufety sme na
prelome rokov na šesť hodín v súvislosti s prechodom na euro a preklopením pokladničného a skladového systému na novú menu zatvorili. Otvorené už boli o šiestej hodine ráno 1. januára. V ďalších
šiestich menších bufetoch sme počas 2. januára pracovali po nainštalovaní nového sofvéru na vylaďovaní pokladní," konštatovala. Dodala tiež, že v bufetoch, ako aj jedálňach, disponovali
dostatočným množstvom euro mincí už od 1. januára 2009. V súčasnosti, až do piatku 16. januára, možno v obidvoch typoch stravovacích zariadení, tak ako na celom Slovensku, platiť korunami aj
eurami, kredity sú už nabité v novej mene.
Riaditeľka tiež zdôraznila, že ceny v bufetoch v súvislosti s prechodom na euro firma Sodexho nezvyšovala. "Prerátali sme ich konverzným kurzom. Stretli sme sa
s jedným kritickým postrehom nášho zákazníka, ktorý poukázal na to, že cena banánov v čokoláde vzrástla z 0,37 € (11 Sk) na 0,43 € (13 Sk). Nebolo to však v súvislosti s prechodom na novú menu.
Cenu sme v súvislosti s rastúcimi nákladmi upravili ešte v lete minulého roku, čo zákazník pravdepodobne nezaregistroval."