Vyhľadávanie:

Brno v znamení automobilového priemyslu

Brno v znamení automobilového priemyslu

Strojárstvo ťahúňom aj hutníctva

V piatok 22. septembra zatvoril po piatich dňoch svoje brány Medzinárodný strojársky veľtrh v Brne, ktorý sa tohto roku konal už po štyridsiaty ôsmy raz. Vystavovatelia a exponáty sú už doma, firmy hodnotia a analyzujú prínosy účasti. Zaujímalo nás, ako hodnotia dianie na výstavisku bezprostredne po skončení podujatia obchodníci a marketingoví manažéri, ktorí reprezentovali U. S. Steel Košice.

"Aj tohtoročný veľtrh v Brne potvrdil svoju pevnú pozíciu medzi veľtrhmi v Európe. V priebehu troch dní som sa stretol s vyše dvadsiatimi zákazníkmi z celej strednej Európy a zaznamenal som zvyšujúci sa dopyt po našich produktoch od firiem, ktoré doteraz s nami nespolupracovali, hlavne z Poľska. Je to určite veľmi potešujúce, ale aj zaväzujúce," povedal generálny manažér pre stredoeurópsky región Miroslav Maďar.

Podobný názor má aj riaditeľ U. S. Steel Bohemia Peter Uhrík. "Tohtoročný veľtrh bol najúspešnejší zo všetkých doterajších za pôsobenia U. S. Steel Košice, s.r.o. Prezentovali sme novú pozinkovaciu linku č. 3, ktorá bola lákadlom pre našich zákazníkov a pre ďalších odborníkov v oblasti strojárstva a spracovania kovov. Najviac otázok sa týkalo práve tejto novej linky. Naši zákazníci nás utvrdili v tom, že cesta firmy je správna, o čom svedčia aj pozitívne ohlasy nielen od českých, ale aj od slovenských, poľských, maďarských a nemeckých zákazníkov. Na českom teritóriu naši zákazníci ako serviscentrá rastú spolu s nami a zúčastňujú sa aktívne na veľtrhu. Majú svoje vlastné stánky. Aj to je kladný poznatok dobrej spolupráce".

"Zákazníci," dodal vedúci manažér predaja pre automobilový priemysel František Popovič, "očakávajú prvé skušobné dodávky z pozinkovacej linky v priebehu druhého štvrťroka budúceho roku. Jej nábehom sa otvárajú možnosti zvýšenia obchodnej spolupráce s našimi tradičnými partnermi, hlavne Škodou Mladá Boleslav."

"Znovu sme sa presvedčili, že U. S. Steel Košice má vysoký kredit a je výborne zapísaná v povedomí našich zákazníkov, ako aj širokej odbornej verejnosti. Ďalším dôležitým poznatkom je, že aj vo svete elektronickej komunikácie zostávajú veľtrhy a výstavy najefektívnejšou cestou bezprostrednej marketingovej komunikácie," hodnotil marketing manažér Ján Zolovčík.

Vývoju automobilového priemyslu, ktorý dominuje českej a slovenskej ekonomike, sa venovalo diskusné fórum AUTOLAND - Česká a Slovenská republika. "V súčasnosti v oboch krajinách predstavuje automobilová výroba 30-percentný podiel na exporte a patrí medzi najrýchlejšie sa rozvíjajúce odvetvia. Ďalším prínosom rastu v tomto priemyselnom segmente je okrem vytvárania nových pracovných príležitostí aj podpora rozvoja elektroniky, hutníctva, chémie a stavebníctva. Riziká súvisiace s touto expanziou vidia automobiloví výrobcovia v možnom nedostatku kvalifikovanej pracovnej sily v budúcnosti, narastajúcej cene práce a v neposlednom rade aj v konkurencii z Ázie," hodnotil marketingový manažér Peter Marušiak. "Zástupca Škoda Auto ČR Martin Jahn informoval o strategických zámeroch spoločnosti, týkajúcich sa zvyšovania výroby, ktorá tento rok pravdepodobne prekročí hranicu 500 tisíc áut. Ďalšie riziká spojené s automobilovou produkciou v Českej republike vidí aj vo zvyšovaní cien energií, silnejúcej mene českej koruny a tlaku na znižovanie cien áut. Do roku 2015 by mala produkcia dosiahnuť úroveň milión áut ročne. Tento nárast sa týka predovšetkým investícií do výroby v Rusku, Číne, Ukrajine, Indii a Kazachstane. Tento náš významný zákazník plánuje v roku 2009 otvoriť technologické centrum v Mladej Boleslavi zamerané na oblasť výskumu. Aj napriek spomínaním rizikám je vo všeobecnosti vnímaný nárast automobilovej produkcie v strednej Európe veľmi pozitívne. Možné problémy týkajúce sa nedostatku kvalifikovanej pracovnej sily je možné eliminovať aj úzkou spoluprácou technických univerzít s výrobcami automobilov. V tejto oblasti už Združenie automobilového priemyslu SR podniklo prvé kroky zriadením pilotných centier zameraných na oblasť materiálových aplikácií. Ďalším dôležitým faktorom je aj rovnomerné rozloženie výroby rôznych typov áut, od nižšej strednej triedy až po luxusné modely, ktoré je predpokladom vyššej trhovej stability v tomto regióne. Zástupcovia oboch vlád, štátny tajomník Ministerstva hospodárstva SR Peter Žiga a námestník ministra hospodárstva ČR Martin Tlapa prisľúbili aj podporu infraštruktúry, ktorá je pre rozvoj tohto sektora mimoriadne dôležitá."

V expozícii U. S. Steel Košice mala aj tohto roku miesto spoločnosť Refrako s. r. o. Košice.

"Absolvovali sme niekoľko stretnutí so súčasnými významnými českými zákazníkmi, Moraviou Steel Třinec, Vítkovicami Heavy Machinery, Vítkovicami Steel a Mittal Steel Ostrava," uviedol manažér predaja spoločnosti Refrako Marián Dziak. "S Mittal Steel sme sa okrem iného dohodli aj na skúškach pracovných výmuroviek pojazdného miešača a dodávkach magnéziových žiaruvzdorných stavív pre tandemové pece. So zástupcami nákupu spoločnosti Moravia Steel boli dohodnuté predbežné podmienky dodávok žiaromateriálov na rok 2007. Reálne možno predpokladať, že tržby z predaja na českom teritóriu prekročia v roku 2007 výsledky tohto roku o viac ako tridsať percent."

Ďalšie články

EÚ potrebuje odolné a silné podniky

Tesne pred začiatkom maďarského predsedníctva Európskej únie, ktoré začalo v júli, sa stretli v Budapešti európski zamestnávatelia združení v BusinessEurope, aby rokovali o konkurencieschopnosti a odolnosti európskych podnikov. Republikovú úniu zamestnávateľov reprezentoval na tomto stretnutí jej prezident Miroslav Kiraľavarga.

Používame cookies, aby sme návštevníkom poskytli čo najväčšie pohodlie pri používaní tejto stránky. Viac info...