Meno Vlasatý je v automobilizme pojmom
Meno Vlasatý je verejnosti veľmi dobre známe. Úspešná športová rodina je úzko spätá s automobilkou Seat, ale aj s motoristickým športom. Zaslúžilý majster športu
Imrich Vlasatý z Košíc patril v 80. rokoch 20. storočia medzi česko-slovenskú automobilovú špičku autokrosárov, a tá hrala v Európe prím. Mali sme najlepších autokrosárov na svete. Ešte v roku 1995
sa Imrich Vlasatý stal víťazom seriálu stredoeurópskej zóny majstrovstiev starého kontinentu.
Húževnatosť z náročných tratí mu určite pomohla aj pri vstupe do motobiznisu. Na východnom Slovensku i v stredoslovenskom regióne je veľmi dobre známa predajňa seatov
i jeho autokomplex na Prešovskej ceste v Košiciach či v Rožňave. Úspešný športovec je skutočným expertom na predaj týchto populárnych vozidiel, s ktorým začal ešte koncom roku 1992. Už v začiatkoch
sa prejavila jeho úspešnosť. V roku 1996 si v Španielsku prevzal cenu Zlatý dealer Seat za rok 1995. K predaju áut patrí aj servis, orientovaný tiež na montáž doplnkov, klimatizácie i
signalizačného zariadenia.
I. Vlasatý sa však nevenuje iba predaju automobilov, má vlastný pretekársky tím autokrosových jazdcov Motorsport Vlasatý, ktorého je nielen majiteľom, ale aj trénerom,
sponzorom, manažérom. V jeho šľapajach úspešne kráča syn, Igor. Aj vďaka motoru Seat žne na autokrosárskych tratiach jeden úspech za druhým. Trikrát za sebou sa stal majstrom stredoeurópskej zóny,
víťazom súťaže Castrol Cup. V súčasnosti patrí k najlepším slovenským autokrosárom, je viacnásobným majstrom Slovenska. Bojuje na viacerých frontoch v rámci domáceho šampionátu pretekov automobilov
do vrchu, autokrose aj v automobilových súťažiach rely. So Seatom Kit Car v triede A7 si vybojoval majstrovský titul. A ako hodnotí minuloročnú sezónu?
"Rok 2007 bol pre nás veľmi náročný, zúčastnil som sa na rely s Mitsubishi Lancer Evo IX i na autokrose s buginou Seat. Bola to zdvojená disciplína, náročná aj
na prípravu auta, niektoré preteky dokonca kolidovali. Zúčastnili sme sa na všetkých súťažiach Majstrovstiev Slovenska v rely, Barum rally Zlín - Majstrovstvá Európy, v Rakúsku na Waldviertel rally
a boli sme aj v Maďarsku na testovacej rely Eger. Zúčastnil som sa tiež na Majstrovstvách zóny strednej Európy, kde som bol druhý. Na Majstrovstvách Slovenska v rely som skončil štvrtý v kategórii
N 4. Túžil som po lepšom umiestnení, ale na pretekoch sa zišla silná konkurencia z Čiech, Maďarska a z Poľska. V autokrose som majstrom Slovenska za rok 2007. Veľkým úspechom bol autokros v
Lučenci, kde som sa dostal do finále."
Igor Vlasatý, 33-ročný automobilový pretekár, sa na prvej rely zúčastnil už v 17 rokoch, keď získal výnimku na vodičský preukaz. Intenzívne sa tomuto športu začal
venovať od 21 rokov a aktívne jazdí doteraz. Keď netrénuje, na súkromné cesty používa Seat Ibizu, ale v letných mesiacoch jazdil aj na pretekárskom aute Mitsubishi Lancer, ktoré je na ceste nielen
vidieť, ale aj počuť. Nedalo nám neopýtať sa tohto sympatického pretekára, aký má názor na súčasných vodičov na cestách?
"Každý vodič by mal vedieť predvídať, nemal by jazdiť tak, akoby bol na ceste sám a spoliehať sa na to, že ostatní vodiči dajú na neho pozor. Musí sledovať
cestnú premávku a vedieť odhadnúť, čo vodič pred ním alebo vedľa neho, môže urobiť. Ak sa mu darí predvídať, sústrediť sa, nič ho na ceste neprekvapí a dokáže vhodne reagovať na danú situáciu.
Žiaľ, na cestách sa stretávam s bezohľadnosťou a nepozornosťou vodičov. Často sa za volantom venujú iným veciam, napríklad telefonovaniu, nesledujú cestnú premávku. Pripravenosť mladých vodičov nie
je na dostatočnej úrovni. Dovolím si tvrdiť, že dnešní mladí vodiči nie sú dokonale pripravení na vedenie motorového vozidla, a to ani psychicky. Myslia si, že keď získajú vodičský preukaz, že už
vedia šoférovať. Na cestách spôsobujú veľa nehôd," tvrdí.
"Bezpečnosť je veľmi dôležitá aj v motoristickom športe, aj keď tu sú profesionálni vodiči. Ak urobím chybu, je to na mne. Pretekár nesmie preceniť svoje sily.
Kolízií je určite menej a keď sa stanú, sú oveľa nebezpečnejšie ako v bežnej cestnej premávke. V Košiciach chýba multifunkčný areál, aký je v Česku, kde by bola motokárová dráha, zároveň cvičisko
pre vodičov z povolania, popritom aj škola šmyku. Bolo by to pre vodičov veľmi užitočné," povedal na záver mladý automobilový pretekár I. Vlasatý.